Netmedia S.A. konsoliduje rynek e-commerce

„Konsekwentnie realizujemy strategię przejęć na rynku e-commerce. Taki był główny cel publicznej emisji akcji. Przedmiotem zawartej umowy jest zakup 100% udziałów w Spółce z o.o.. W oparciu o dotychczasowe zasoby oraz przejęte podmioty, zamierzamy budować koncern działający na polskim rynku internetowym. Podpisany kontrakt przełoży się na dalszy wzrost przychodów. Konkretne wartości będą znane po przeprowadzeniu w kupowanej spółce procesu due-diligence.” – mówi Andrzej Wierzba, Prezes Zarządu NETMEDIA S.A.

22 stycznia br. w raporcie bieżącym spółka poinformowała, że prognozy wyników w 2007r. dotyczące przychodu ze sprzedaży będą wyższe o prawie 40% od wcześniej zakładanych. Pierwotna prognoza zakładała przychody ze sprzedaży na poziomie 4.352 tys. zł. Nowa prognoza zakłada, że przychody ze sprzedaży wyniosą 6.100 tys. zł.

Od 3 listopada ubiegłego roku akcje NETMEDIA S.A. notowane są na GPW. Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostało 9.065.000 akcji Spółki, w tym 8.000.000 akcji serii A, 1.000.000 akcji Serii B oraz 65.000 akcji serii C. W wyniku październikowej emisji NETMEDIA S.A pozyskała 5 mln zł, które zostaną przeznaczone na przejęcia innych podmiotów, poprawę infrastruktury, budowę nowych serwisów i usług oraz zwiększenie środków obrotowych. W grudniu 2006 r. Spółka uruchomiła własny Centralny System Rezerwacji Online. To najnowocześniejsze w Polsce rozwiązanie umożliwiające rezerwację miejsc hotelowych przez Internet jest wykorzystane do obsługi Hotele.pl i innych portali hotelowych należących do Spółki.

NETMEDIA S.A. jest spółką wywodzącą się z segmentu nowych technologii, specjalizującą się w e-commerce. W 2006 roku przychody za III kwartały NETMEDIA S.A. wyniosły 2 454 tys. zł, a zysk netto 649 tys. zł.