New Communications: Oświadczenie ws projektu Superbrands

Szanujemy konkurentów i popieramy wszelkie inicjatywy zmierzające do edukowania rynku i promowania idei brandingu. Współpracujemy w tej dziedzinie z największymi autorytetami,
w tym ze Stowarzyszeniem ProMarka.

Powstałe w ubiegłym roku, po sukcesie pierwszej edycji Superbrands Polska, dwie lokalne inicjatywy mimo angielskich nazw nie mają międzynarodowego charakteru ani rangi. Niefortunne podobieństwo nazw obu lokalnych projektów do nazwy Superbrands wprowadza w błąd zarówno klientów, jak i media.

Nie jest jednak naszym celem ani zamiarem jakakolwiek ocena tych lokalnych konkursów. Jednocześnie by rozwiać dalsze wątpliwości, chcemy oświadczyć, że w przeciwieństwie do organizatorów wspomnianych konkursów, nie jesteśmy firmą szkoleniową i nie prowadzimy organizacji ani sprzedaży szkoleń.

Jedynym celem działalności organizacji Superbrands na całym świecie jest rozpowszechnianie idei brandingu.

Informacje o Superbrands:

Superbrands to ceniony międzynarodowy projekt organizowany od 12 lat w ponad 70 krajach świata [1]. Każda edycja przeprowadzana jest za pomocą tej samej metodologii przez grono niezależnych ekspertów zatwierdzanych przez Superbrands Ltd. w Londynie. Celem jest ocena możliwie jak najszerszej grupy marek odzwierciedlającej obraz i potencjał rynku. Eksperci Superbrands w Polsce oceniają w każdej edycji 1200 marek obecnych w naszym kraju. Prowadzimy również badanie preferencji konsumentów. Projekty organizowane przez Superbrands w Polsce to Superbrands, Business Superbrands, Export Brands i CoolBrands.

Każdy organizowany na świecie projekt Superbrands, składa się z trzech etapów.
1. Ocena ekspercka. Superbrands nie jest rankingiem i nie przesądza o miejscu marki w stosunku do innych. Łącznie w Polsce ocenianych jest 1200 marek Nie można zgłosić się samemu do oceny. Superbrands nie pobiera opłat za udział marki w ocenie, a marki, które uzyskują wymaganą liczbę punktów w ocenie zbiorczej jurorów, otrzymują całkowicie nieodpłatnie dyplom i prawo do komunikowania swojego sukcesu w działaniach PR. Superbrands nie pobiera też od marek dodatkowych opłat za możliwość korzystania z tytułu. Przyznany tytuł jest jedyną na rynku nagrodą ekspercką dla działów marketingu za wieloletnią pracę na rzecz budowy silnej marki.

2. Album. Marki, które uzyskały najwyższą ocenę ekspertów zostają zaproszone do programu Superbrands obejmującego zaprezentowanie case studies (studiów przypadku) w albumie „Superbrands”. Prezentacja jest dobrowolna, odpłatna i dostępna wyłącznie dla nagrodzonych marek oraz uroczystą galę.

3. Gala
Uczestnictwo w programie jest jedyną płatną częścią projektu Superbrands.
W ramach opłaty opracowujemy dla każdej z marek prezentację jej historii, rozwoju i osiągnięć. Oprócz rozkładówki w albumie klienci otrzymują spersonalizowaną obwolutę, 50-150 egzemplarzy albumu, prawo do używania stempla rozpoznawalnego od Londynu po Pekin, jak również zaproszenia na uroczystą galę i statuetkę. Starannie wydany w nakładzie co najmniej kilkunastu tysięcy egzemplarzy album, pokazujący drogę do sukcesu najsilniejszych marek, wydawany jest wg międzynarodowego wzorca i nazwany przez światowe media „biblią brandingu”.

Superbrands Ltd. jest jedną z najszybciej rozwijających się firm brytyjskich (źródło: 100 Fastest Growing Companies in the UK „Fast Track” – The Sunday Times, 21 miejsce w rankingu w 2006 roku).

New Communications jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce wielkich międzynarodowych marek takich jak m.in. The Financial Times Group i Superbrands Ltd.

[1] Gdzie działa organizacja Superbrands: Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Austria, Boliwia, Brazylia, Bułgaria, Chiny, Chile, Chorwacja, Czechy, Dania, Dominikana, Filipiny, Ekwador, Egipt, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gwatemala, Hiszpania, Holandia, Honduras, Hong Kong, Islandia, Indie, Indonezja, Kanada, Kolumbia, Korea Południowa, Kostaryka, Kuwejt, Liban, Litwa, Malezja, Meksyk, Maroko, Nowa Zelandia, Nikaragua, Nigeria, Norwegia, Niemcy, Pakistan, Panama, Peru, Polska, Portugalia, Puerto Rico, Rumunia, Rosja, Salwador, Serbia, Singapur, Słowacja, Słowenia, RPA, Sri Lanka, Szwecja, Szwajcaria, Tajwan, Tajlandia, Turcja, Ukraina, Urugwaj, USA, Wenezuela, Węgry, Włochy, Wielka Brytania, Wschodnia Afryka, Zjednoczone Emiraty Arabskie.