Nicolaus Bank przeniósł systemy do chmury obliczeniowej

Nicolaus Bank przeniósł wszystkie swoje systemy do chmury obliczeniowej. Pionierskiego projektu migracji podjęło się Exea Data Center.

Nicolaus Bank współpracuje z Exea Data Center od 2018 roku, kiedy jako element szeroko zakrojonego planu digitalizacji rozpoczął wdrażanie strategii paperless polegającej na porzuceniu nieekologicznych i kosztownych form dokumentacji i kontaktu z klientami. Kolejnym naturalnym krokiem było wykorzystanie możliwości chmury obliczeniowej we wszystkich obszarach działania organizacji.

W rezultacie gotowe rozwiązanie dla banku składa się z chmury obliczeniowej opartej na wirtualizacji VMware, dedykowanej infrastruktury serwerowej i sieciowej, systemu kopii bezpieczeństwa wykorzystującego rozwiązania Veeam, pełen pakiet rozwiązań Microsoft 365 oraz własne zasoby sprzętowe w zakresie nadzorowania sieci i połączenia z placówkami. Dodatkowo inżynierowie Exea przez 24 godziny na dobę zarządzają usługami cloud Nicolaus Banku.

Wdrożenie powyższych komponentów pozwoliło ograniczyć wykorzystywanie oraz inwestycję we własne zasoby serwerowe, pozwalając skupić się na rozwoju działalności banku. Zastosowanie modelu cloud computing sprawiło, że potencjał zasobów informatycznych będących do dyspozycji w żaden sposób nie ograniczył, a wręcz wzmocnił możliwości operacyjne i rozwojowe oraz pozwolił reagować na wszelkie zdarzenia w czasie rzeczywistym.

Niewątpliwie ważna była także optymalizacja kosztowa poprzez dopasowanie infrastruktury sprzętowej w zależności od wymagań systemu, zapewnienie spójności infrastruktury oraz obszaru licencji oraz przeniesienie odpowiedzialności utrzymania infrastruktury sprzętowej na partnera, jakim jest Exea Data Center.

Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu chmurowemu wszystkie systemy banku zyskały nowy, nieosiągalny do tej pory poziom zabezpieczeń, przede wszystkim gwarancję ciągłości działania systemów bankowych, co bezpośrednio przekłada się także na minimalizację przestojów i skrócenie czasu obsługi klienta, zwiększoną dostępność do aplikacji bankowych oraz możliwość dużo szybszego rozwoju tych systemów. To także gwarancja należytego bezpieczeństwa dla wszelkich bankowych danych, w tym danych wrażliwych klientów.

Źródło: Nicolaus Bank