Szerokopasmowe mobilne łącze internetowe w biznesie to dziś nie opcja, lecz konieczność. Ponad 90 proc. badanych przez Ericssona odpowiada, że zawsze i wszędzie musi mieć dostęp do sieci w celach służbowych.
Model pracy od 8 do 16 w wielu firmach już dawno odszedł do lamusa. Z raportu firmy Ericsson wynika, że dziś pracodawcy oczekują, że pracownicy będą reagować bardzo szybko. Dlatego tak ważne jest obecnie bycie stale osiągalnym, a to jest możliwe tylko dzięki szerokopasmowemu mobilnemu łączu internetowemu (mobile broadband, MBB). Aż 92 proc. badanych odpowiedziało, że w pracy mobilny dostęp do internetu potrzebny jest zawsze i wszędzie.
Badano pracowników umysłowych, w większości na kierowniczych stanowiskach, pracujących w różnej wielkości firmach w sektorze prywatnym w Austrii, Australii, Szwecji, Singapurze, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech.
Okazje na wyciągnięcie ręki
Wykorzystanie możliwości, które daje mobilny internet przynosi większą liczbę nowych kontraktów, zwiększa efektywność i marże, zmniejsza ryzyko błędów w raportowaniu oraz liczbę przerw w czasie pracy – wynika z raportu.
81 proc. badanych przez Ericssona odpowiedziało, że gdy szuka informacji, w pierwszej kolejności sięga do internetu. 73 proc. twierdzi, że muszą być cały czas osiągalni i mieć dostęp do współpracowników i klientów. 72 proc. przekonuje, że musi mieć dostęp do internetu, by właściwie pracować. 78 proc. badanych sądzi, że pracuje bardziej efektywnie, od kiedy ma MBB. 45 proc. ankietowanych odkreśla, że dzięki MBB jest w stanie wykorzystywać więcej biznesowych okazji lub dostać pracę, której nie mieliby, gdyby nie ciągłe połączenie z siecią.
Internet w kieszeni
Laptopy i coraz popularniejsze smartfony nie są dla siebie wzajemnie konkurencją. Z raportu Ericssona wynika, że ponad połowa badanych korzysta w pracy z obu urządzeń, a dodatkowo także z komputerów stacjonarnych. Znacznie mniej popularne są netbooki i tablety.
A w jaki sposób w pracy zawodowej wykorzystuje się mobilny internet na wymienionych wyżej urządzeniach? 84 proc. użytkowników codziennie odbiera lub wysyła e-maile, 78 proc. przegląda strony internetowe. 47 proc. badanych deklaruje, że codziennie korzysta z intranetu, kolejne 45 proc. wskazuje na korzystanie z portali społecznościowych. 44 proc. ściąga lub wysyła dokumenty, a 38 proc. zdalnie łączy się z biznesowym systemem swojej firmy.
Źródło: Ericsson