„Nie podamy Ci kawy”, czyli kampania reklamowa Deutsche Bank PBC

Głównym celem reklamy jest zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na możliwości inwestowania. W porównaniu do innych krajów, nowoczesne produkty rynku kapitałowego w Polsce są ciągle mało popularne. Klienci obawiają się lokowania wolnych środków w fundusze inwestycyjne, myśląc że tego typu inwestycje muszą być związane z dużym ryzykiem. Dlatego też w Polsce największą popularnością nadal cieszą się lokaty bankowe. Świadomość istnienia bardziej nowoczesnych produktów finansowych, niż tradycyjny depozyt jest na tyle niska, iż wielu Klientów nie wykorzystuje możliwości jakie dają bardziej zaawansowane formy inwestowania.

Kampania nie wskazuje na konkretne produkty inwestycyjne, fundusze czy portfele inwestycyjne, a koncentruje się na efektywności inwestycji. Zysk ma być czynnikiem, który wyróżnia bank na tle konkurencji. Takie pozycjonowanie uwiarygodnia siła marki Deutsche Bank.

Warto podkreślić, że oferta DB PBC w zakresie funduszy inwestycyjnych, obejmująca aż 53 produkty, jest jedną z najszerszych na rynku. Nawiązujemy współpracę z liderami w swoich kategoriach. W naszej ofercie znajduje się 9 z 10 najlepszych funduszy inwestycyjnych rankingu długoterminowego firmy Analizy Online. Ponadto dysponujemy narzędziem, które pozwala na określenie profilu inwestycyjnego klienta i dobranie odpowiednich produktów finansowych do portfela – mówi Justyna Lepka Marketing Manager Deutsche Bank PBC.

Slogany reklamowe są prowokujące – w spotach telewizyjnych i radiowych, w ogłoszeniach prasowych i na bilbordach bank operuje oszczędnymi tekstami, które sugerują możliwość osiągnięcia wysokiego zysku z inwestycji. Aby dowiedzieć się szczegółów, odbiorca musi skontaktować się z bankiem. Deutsche Bank chce wykorzystać szum wytworzony wokół prywatyzacji PKO BP i WSiP, który powinien sprzyjać sprzedaży produktów inwestycyjnych.

Kampania obejmuję telewizję, prasę, radio, billboardy oraz internet. Pierwszy etap to faza teaserów (zajawek) na billboardach w największych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto). W drugiej fazie dołączone zostaną pozostałe media: billboardy w pełnej wersji, TV (TVP 1 i 2, TVN, TVN 24, Polsat), Prasa (dzienniki ogólnopolskie, tygodniki), Radio (PR3, Radio PIN, Radio 94, RMF Classic) oraz internet (onet, bankier, money, expander). Kreacja: in-house, media zaplanował i zakupił: Macroscope OMD.