Nie tylko faktoring: pełnowymiarowa ochrona należności

Chociaż faktoring jest doskonałym lekarstwem na udrożnienie finansów przedsiębiorstwa, to z założenia nie jest w stanie pomóc firmom, których problemem są już przeterminowane, nieopłacone przez kontrahentów wierzytelności. Takie wierzytelności są przedmiotem zainteresowania windykacji. Bibby Factors Polska działa na rynku faktoringowym, ale wychodzi naprzeciw oczekiwaniu klientów, oferując im pełne wsparcie windykacyjne w postaci Programu Ochrony Należności Klienta. Celem jest skuteczne i szybkie odzyskanie należności oraz minimalizacja kosztów.

– Mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy nasi klienci potrzebowali pomocy w restrukturyzacji wierzytelności niektórych odbiorców. Prosili nas też o pomoc w ochronie należności. Tworząc Program, możemy pomóc efektywnie, a jednocześnie wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom rynku – mówi Wojciech Bogusławski, menedżer zespołu restrukturyzacji i windykacji należności Bibby Factors Polska.

Program Ochrony Należności Klienta ma cztery etapy. Począwszy od aktywnego monitoringu połączonego z zarządzaniem informacją gospodarczą, Bibby Factors będzie pełnić rolę mediatora, który wspomoże opracowanie planu restrukturyzacji przeterminowanych należności. Jeżeli te działania nie przyniosą skutku, faktor będzie asystować klientowi na etapie windykacji sądowej, zapewni także pomoc w wypadku postępowania egzekucyjnego.

Podstawowym atutem oferty jest jednak intensywne monitorowanie sytuacji odbiorcy przez cały czas obowiązywania odroczonej płatności. Oznacza to, że klient oddający faktorowi wierzytelność z 90-dniowym terminem płatności nie musi obawiać się o to, w jakiej kondycji zastanie kontrahenta po trzech miesiącach, gdy przyjdzie pora płacenia. Zamiast tego będzie na bieżąco informowany przez Bibby Factors o wszelkich niepokojących sygnałach dotyczących kontrahenta.

Dla wszystkich zainteresowanych

Z Programu Ochrony Należności będą korzystać klienci korzystający z faktoringu. Mogą oni zgłosić do windykacji zarówno odbiorców uprzednio zgłoszonych do faktoringu, jak i nie zgłoszonych. Oferta jest jednak skierowana także do pozostałych polskich przedsiębiorców – wszystkich, którzy potrzebują pomocy windykacyjnej. – Naszą ofertę kierujemy także do innych zleceniodawców, którzy nie potrzebują faktoringu, ale chcą skorzystać z pomocy doświadczonego i renomowanego podmiotu finansowego – podkreśla Bogusławski.

Polski faktor korzysta z brytyjskich standardów Bibby Line Group Ltd., która działa globalnie i w przyszłym roku będzie obchodzić 200-lecie istnienia. Wchodząca w jej skład grupa finansowa Bibby Financial Services szczyci się tradycją i niezależnością od banków. – Oznacza to, że w całej grupie największy nacisk kładzie się na wszechstronność obsługi. Wybierając naszą ofertę faktoringu, klienci mogą skorzystać z rozlicznych usług dodatkowych, na przykład z obsługi inkaso, prowadzenia konta klienckiego i 24-godzinnego monitoringu należności – dodaje Bogusławski. Faktor wspomaga także nawiązywanie współpracy zagranicznej przez klienta oraz udziela pomocy eksperckiej w zakresie weryfikacji potencjalnych partnerów gospodarczych. Program Ochrony Należności Klienta, choć nowatorski w skali polskiego rynku faktoringowego, z punktu widzenia całej grupy Bibby jest tylko uzupełnieniem szerokiej, zunifikowanej oferty.