Nie ustają bankowe kampanie reklamowe

W ciągu sześciu pierwszych miesięcy tego roku banki wykupiły reklamy za 272 mln zł. Przed rokiem była to kwota o 100 mln zł mniejsza. Według prognoz ekspertów, w tym roku banki wydadzą w mediach ponad 600 mln zł, a to oznaczałoby, ze podwoją kwotę z 2004 r., a tę z 2005 r. zwiększą o ponad 60 proc.

Z intensywną kampanią reklamową ruszył w kwietniu Polbank EFG i od razu znalazł się w pierwszej dziesiątce najhojniejszych reklamodawców branży. Od kwietnia do czerwca wydał na ten cel 14 mln zł. Dał się wyprzedzić jedynie BPH i Euro Bankowi, zdystansował natomiast ING BSK. Po raz pierwszy od lat w gronie top reklamodawców pojawił się również Kredyt Bank. Do pierwszej dziesiątki udało się również wejść Handlowemu.

BPH nadal mocno inwestuje w reklamę, pomimo przejęcia przez UniCredit. Bank zarówno w II kwartale, jak i całym półroczu pozostał reklamowym liderem (24,2 mln zł).