20, 30, a w przypadku niektórych firm ubezpieczeniowych aż 50 proc. klientów nie informuje o fakcie sprzedaży pojazdu. Na dopełnienie tego obowiązku mamy 30 dni, jeśli tego nie zrobimy, grozi nam konieczność zapłacenia OC za kolejny rok, przypomina „Dziennik Gazeta Prawna”.
„Dla ubezpieczycieli to problem, bo rocznie zmienia właściciela około 1 mln pojazdów. Oznacza to, że muszą oni wysłać kilkaset tysięcy listów lub w inny sposób monitować klientów o zapłatę kolejnych rat składek lub o opłacenie nowej polisy. Nie zawsze te pieniądze udaje się uzyskać”, czytamy w DGP.
„Większość towarzystw deklaruje, że sprzedaż samochodu można im zgłosić telefonicznie, listownie, pocztą elektroniczną, w punkcie obsługi klienta, a także przez formularz internetowy. Wiele towarzystw wymaga jednak także przekazania kopii umowy kupna sprzedaży, faksem lub e-mailem”, czytamy dalej.
Zmiana pojazdu mechanicznego i wiążący się z posiadaniem samochodu obowiązek posiadania OC prowadzi często do tzw. podwójnego ubezpieczenia – nabywca samochodu zapomina o fakcie wypowiedzenia umowy dotychczasowemu ubezpieczycielowi pojazdu, a dodatkowo kupuje polisę na własną rękę.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Klient powinien powiadomić ubezpieczyciela o sprzedaży auta, bo zapłaci składkę OC za kolejny rok”.