Ankieta przeprowadzona na 1805 Brytyjczykach pokazała, że nie znają oni podstawowych zasad zapewniających bezpieczeństwo e-commerce. 13% respondentów przyznało, że zdarzyło im się zapisać hasło dostępu do rachunku internetowego na kartce papieru lub zapamiętać je na komputerze. Ponad połowa – 57% ankietowanych – przed podaniem szczegółów dotyczących ich karty kredytowej nie sprawdziła, czy strona internetowa na której zamierzają dokonać zakupu jest odpowiednio zabezpieczona, czy posiada odpowiedni system logowania. Ponad jedna czwarta – 27% respondentów – przyznała, że nie za bardzo wie, jak można to sprawdzić. 14% respondentów użyło karty kredytowej do płatności za zakupy dokonane przez Internet przez komputer, do którego inne osoby miały dostęp, np. w kawiarenkach internetowych czy bibliotekach. Z danych brytyjskiej organizacji APACS (Association for Payment Clearing Services) wynika, że 25 milionów Brytyjczyków tj. 52% dorosłych obywateli dokonało zakupów przez Internet w 2005 roku, przy czym 1 z 10 konsumentów – 2,5 miliona osób – popełniło podstawowe błędy narażając się na niebezpieczeństwo nadużyć finansowych.