W 2010 r. największy portal społecznościowy w Polsce obchodził swoje czwarte urodziny. Ostatnie 365 dni to czas intensywnych zmian. Sprawiły one, że NK przestała być portalem służącym wyłącznie do odnajdywania znajomych. Dzięki nowym produktom NK staje się wielopoziomową platformą komunikacji.
Do najważniejszych premier produktowych NK w 2010 roku należały na pewno: komunikator NKtalk, aplikacje mobilne, społecznościowe gry online i grupy zainteresowań. Dzięki tym produktom, Użytkownicy nk.pl mogą: rozmawiać ze sobą w czasie rzeczywistym, utrzymywać kontakt ze wszystkimi znajomymi także przez komórki, wspólnie korzystać z NK jako platformy internetowej rozrywki, a także tworzyć wirtualne społeczności. 2010 rok to również okres, w którym portal skrócił nazwę i zmienił logo, liczba Użytkowników osiągnęła 14 milionów, a NK otrzymała kolejne nagrody i wyróżnienia.
Poniżej prezentujemy zestawienie najważniejszych wydarzeń dla portalu.
Styczeń
Nowy Rok witany ewolucją logotypu serwisu. NK zyskuje również nowe hasło: „Miejsce spotkań”, które odzwierciedla aktualną funkcjonalność portalu.
NKtalk, testowany jeszcze w 2009 roku, zostaje udostępniony wszystkim Użytkownikom NK. Komunikator umożliwia czatowanie w czasie rzeczywistym – wprowadza formę komunikacji wcześniej niedostępną w NK.
Luty
Śledzik, mikroblog NK, zostaje udostępniony w formie aplikacji mobilnej. W ciągu trzech tygodni od premiery, Śledzik mobile uruchamiany jest ponad pół miliona razy. Trzy wersje mikrobloga (Lajt, Java i iPhone), przecierają szlak przed premierą całej NK w wersjach dedykowanych telefonom komórkowym.
NK testuje, a następnie wprowadza nowe menu, które umożliwia korzystanie z nowych funkcji w sposób wygodniejszy i bardziej intuicyjny.
Marzec
Wprowadzenie Centrum Pomocy NK. Dzięki nowej wyszukiwarce oraz treściom wideo, znacząco zostaje usprawniona obsługa Użytkownika NK. W kolejnych miesiącach serwis jest rozwijany, dzięki czemu Użytkownik zyskuje możliwość sugerowania pytań innym internautom oraz proponowania nowych tematów zespołowi NK.
Kwiecień
Otwarcie NK na konta prowadzone przez polityków, kandydaci na Prezydenta RP zakładają swoje oficjalne profile. Największa miejska społeczność w polskim Internecie. Oficjalne konto Wrocławia zaczyna śledzić stutysięczny Użytkownik.
Maj
Do kandydatów na Prezydenta RP prowadzących swoje konta w NK dołącza Bronisław Komorowski.
Wysiłki obsługi Użytkownika zostają docenione. Nk.pl otrzymuje godło Jakość Obsługi przyznawane przez Użytkowników portalujakoscobslugi.pl.
Czerwiec
Startuje akcja specjalna związana z Mundialem w RPA. Użytkownicy NK mogą śledzić konta swoich ulubionych drużyn, na których są podawane najświeższe informacje o ich postępach w turnieju.
Podczas weekendu wyborczego (Wybory Prezydenckie) Użytkownicy dodają pół miliona wpisów w NK.
Kolejny etap ewolucji nazwy i logo portalu. Nazwa serwisu ewoluuje do skróconej domeny nk.pl.
Rynek mediów społecznościowych w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny. W celu umożliwienia portalowi dalszego rozwoju produktowego zostaje zmieniony regulamin serwisu.
Lipiec
NK staje się platformą internetowej rozrywki. API portalu zostaje udostępnione zweryfikowanym partnerom, a Użytkownicy zyskują dostęp do społecznościowych gier online. W ciągu pierwszych 10 dni dokanano aż 3,5 miliona instalacji.
Sierpień
Gra Happy Harvest dynamicznie zyskuje popularność, liczba graczy przekracza milion.
Spółka Nasza Klasa przechodzi restrukturyzacje właścicielską. 70% udziałów Forticomu przejmuje cypryjski Excolimp – spółka prowadzona przez wcześniejszych współudziałowców Forticomu i jednocześnie twórców serwisów społecznościowych na Litwie i Łotwie (one.lt i one.lv).
Cały portal nk.pl cumuje w komórkach. Jako pierwsza zostaje udostępniona wersja Lajt. Jest to strona internetowa przystosowana do przeglądarek w telefonach komórkowych. Każdy Użytkownik NK mobile może: korzystać z poczty, przeglądać listę znajomych, przeglądać i dodawać zdjęcia, przeglądać gości odwiedzających jego profil, czytać powiadomienia.
Wrzesień
Kolejne odsłony NK w komórce. Swoje premiery mają specjalne aplikacje Java oraz iPhone. NK w komórce jest promowana m.in. w kinach.
Październik
Wersja testowa Grup zainteresowań zostaje udostępniona wszystkim użytkownikom. Nowy produkt łączy wszystkie możliwości komunikacyjne serwisu i jest sukcesywnie rozwijany.
Listopad
Portal obchodzi swoje czwarte urodziny.
Grudzień
Nk.pl zostaje uhonorowana tytułem najsilniejszej polskiej marki usługowej w rankingu Rzeczpospolitej.
„W tym roku będziemy skupiać się przede wszystkim na rozbudowie nowych kanałów dostępu do NK, w najbliższym miesiącach udostępnimy wersję portalu dla osób korzystających z z systemów mobilnych Android. Na drugi kwartał planujemy również uruchomienie aplikacji dla klasycznej wersji systemu Windows, co da Użytkownikom możliwość pozostawania w kontakcie ze znajomymi przez cały czas, bez konieczności uruchamiania przeglądarki. Odświeżeniu ulegnie również strona główna portalu. Zamierzamy także wzbogacić portal o usługi związane z lokalizacją, zwłaszcza w wersjach mobilnych NK. W 2011 roku należy się też spodziewać rozbudowy portalu o treści wideo.” – zapowiada Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR.
Źródło: nk.pl