NN Investment Partners TFI odświeża platformę nntfi24.pl

Przez Internet coraz chętniej kupujemy, ale jeszcze nie inwestujemy. Badania inwestorów pokazują, że dla większości proces inwestowania online jest skomplikowany, a Internet to dopiero czwarty z kolei wybór kontaktu z Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych (TFI). To przykłady wyzwań z jakim mierzą się TFI, które tak jak banki, chcą przenieść się do świata cyfrowego. e-point SA i NN Investment Partners TFI SA podjęły rękawicę, całkowicie odświeżając platformę nntfi24.pl. Nowa wersja portalu ma odpowiadać na potrzeby klientów i oswajać ich z inwestowaniem przez Internet.

Młodzi inwestorzy preferują wizytę w oddziale TFI, kontakt telefoniczny bądź mailowy. Kontakt przez stronę internetową czy aplikację schodzą na dalszy plan – wynika z badania firmy 4P przeprowadzonego na zlecenie NN Investment Partners TFI.

Dlaczego tak jest?

Klienci banków wiedzą, że nie muszą iść do oddziału, żeby załatwić większość spraw. Wystarczy przeglądarka lub aplikacja w telefonie. Jeśli chodzi o inwestowanie, część inwestorów woli najpierw zasięgnąć wiedzy doradcy, który przeprowadzi przez cały proces. Proces, który jak się okazało, można znacznie uprościć.

W badaniu jakościowym NN Investment Partners TFI spytało obecnych, ale także potencjalnych klientów o ich potrzeby i odczucia towarzyszące inwestowaniu przez Internet. Wniosek był jasny. Wybór i zakup funduszy inwestycyjnych przez Internet jest skomplikowany.

Jak to odczarować?

Żeby przeprowadzić klienta suchą stopą przez proces inwestycyjny i uczynić całe doświadczenie bardziej intuicyjnym, trzeba było całkowicie odświeżyć uruchomioną przed dekadą platformę nntfi24.pl. Pomogły w tym obserwacje płynące z badań. Poprawie uległ cały proces od onboardingu klienta i rejestracji w systemie, przez wybór pierwszych funduszy aż po zarządzanie wszystkimi inwestycjami w jednym miejscu – w tym kontami IKE, IKZE czy PPE.

– TFI starają się dogonić banki, które w świecie finansów są cyfrowymi pionierami. Naszej odnowionej platformie jak najbardziej się to udaje. Oprócz szerokiej gamy funkcjonalności oferuje ona użytkownikom wyjątkowo przyjazne i intuicyjne doświadczenie. Obecni klienci mogą w prosty sposób analizować i kupować fundusze, jak również zakładać indywidualne konta emerytalne IKE i IKZE, żeby budować prywatną emeryturę. Od razu po zalogowaniu uwagę inwestorów przyciąga nawigacyjny pulpit, który podsumowuje stan portfela i pozwala na obserwowanie inwestycji – mówi Miłosz Pałka, Digital Product Manager w NN Investment Partners TFI.

Mikroserwisy

Realizacji projektu podjął się e-point S.A., który uruchomił nową wersję serwisu inspirując się rozwiązaniami typowymi dla e-commerce. NN Investment Partners TFI zależało na dużej dostępności aplikacji, bez odczuwalnych przerw serwisowych. Stąd e-point zdecydował się oprzeć architekturę rozwiązania na mikroserwisach, które zapewniają lepszą dostępność dla użytkownika końcowego, chociażby przez nieodczuwalne dla niego aktualizacje.

– Zdecydowaliśmy się na architekturę opartą o mikroserwisy, w odpowiedzi na spodziewany duży przyrost liczby użytkowników aplikacji. Chcieliśmy zapewnić sobie łatwość skalowania wydajności aplikacji. Innym argumentem za mikroserwisami jest duża dynamika biznesowa i legislacyjna – mikroserwisy pozwalają nam na wprowadzanie zmian w wybranych częściach aplikacji, bez ryzyka wprowadzenia niestabilności w innych częściach systemu – tłumaczy Łukasz Krukowski, Principal Architect w e-point SA.

Źródło: NN Investment Partners TFI