PBS – specjalna aplikacja informatyczna jest autorskim projektem Noble Banku. W odróżnieniu od większości tego typu rozwiązań aplikacja ta nie została zakupiona na zewnątrz, ale powstała na bazie uwag, spostrzeżeń i wieloletnich doświadczeń doradców klienta.
– Dzięki temu PBS stał się bardzo praktycznym narzędziem, które może być dostosowane do rzeczywistej sytuacji konkretnego klienta – informuje Mariusz Latek, zastępca dyrektora sprzedaży w Noble Banku, który jest współtwórcą systemu PBS. Jego zdaniem system ten jako jedyny w kraju zawiera wiele udogodnień takich jak m.in. możliwość przedstawienia klientowi jego „wartości netto” oraz przyszłej renty kapitałowej. Wpisywane do systemu parametry umożliwiają ułożenie klientowi tzw. „Planu na życie”.
System jest także wsparciem dla Private Bankerów obsługujących klientów Noble Banku. Do przygotowania wyniku z aplikacji PBS potrzebne są podstawowe parametry związane z sytuacją majątkową klienta, czyli m.in. jego dochody, zobowiązania krótko- i długoterminowe, wydatki jednorazowe związane np. ze zmianą samochodu, a także wydatki cykliczne (np. coroczne wakacje). Przy tworzeniu aplikacji PBS, Noble Bank uwzględnił najróżniejsze potrzeby swoich klientów, a także coraz szerszy wachlarz możliwości, jakie stwarza klientom rozwijający się rynek kapitałowy oraz inne możliwości inwestowania jak np. rynek nieruchomości czy dzieła sztuki.
– Do systemu wprowadzane są również wszystkie produkty regularnego oszczędzania
i nieruchomości klienta, gdzie uwzględniany jest ich wzrost wartości na przestrzeni najbliższych lat – dodaje Mariusz Latek. Dane te są uzyskiwane od klienta podczas rozmowy na temat jego bieżącej sytuacji i z uwzględnieniem planowanych potrzeb aż do okresu emerytalnego. Klient dostaje wydruk z podsumowaniem i symulacją wartości majątku nawet na najbliższe kilkadziesiąt lat. Jednak narzędzie to jest tylko symulacją i punktem wyjścia do kompleksowego doradztwa. – W trakcie utrzymywania stałego kontaktu z klientem bilans finansów osobistych jest na bieżąco modyfikowany i urealniany – na przykład podnoszone są cele w związku ze zwiększeniem dochodów klienta. Każdy przypadek jest inny a o wyborze konkretnego rozwiązania decyduje klient przy wsparciu swojego Private Bankera. Dzięki temu plany finansowe naszych klientów są rzeczywiście „szyte na miarę” i nie jest to tylko slogan – podsumowuje Mariusz Latek.
Obok wdrożenia systemu PBS i przedstawiania go klientom podczas spotkań, Noble Bank umożliwia pozyskanym klientom samodzielne korygowanie PBS poprzez serwis Noblenet. Serwis ten jest stale rozbudowywany, a obecnie w jego skład wchodzi także aplikacja umożliwiająca klientom sprawdzanie stanu części swojego portfela oraz zmianę alokacji składek.