Szkolenie rozpoczęło się na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Szkolenie było o tyle wyjątkowe, że organizowane w godzinach wieczorno – nocnych oraz zawierające w większości zadania praktyczne.
Po dwugodzinnym wprowadzeniu w tematykę kryzysowego public relations przez Krzysztofa Maruszewskiego (dyrektor zarządzający Creative PR) omówione zostały ćwiczenia oraz zadania, które musiała wykonać każda z grup. Uczestnicy zostali podzieleni na 7 osobowe zespoły, każdy z nich otrzymał latarkę oraz mapę Poznania. Ich zadaniem było odnalezienie 6 punktów informacyjnych, w których umieszczone zostały dodatkowe informacje dotyczące case’ów. Każda grupa otrzymała takowy na początku szkolenia i musiała przygotować w czasie drogi analizę SWOT kryzysu oraz propozycje 10 działań antykryzysowych. W okolicach parku sołackiego wszystkie grupy dotarły do „miejsca zdarzenia”, w którym musiały zebrać dodatkowe informacje oraz „wyciągnąć” ze świadka dokładne dane zdarzenia, które miało miejsce.
Po zebraniu informacji na miejscu zdarzenia grupy udały się do sztabu kryzysowego, w którym przygotowały kompletną komunikację kryzysową oraz odbyły się trzy konferencje prasowe, które później zostały zanalizowane na podstawie nagrania wideo. Szkolenie zakończyło się o godzinie 4 nad ranem.
Szkolenie można zamówić jako program zamknięty dla grup od 10 osób.