Nokaut.pl – mobilna rewolucja na rynku zakupów internetowych

Grupa Nokaut – czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen – rozszerza zasięg działania o urządzenia mobilne. Już teraz dostępna jest pierwsza aplikacja, czyli Nokaut Skaner. Mogą z niej skorzystać użytkownicy smartfonów opartych o systemy iOS i Android.

Jednak to dopiero pierwszy krok. Dzięki kolejnym aplikacjom, baza użytkowników Nokaut.pl może zwiększyć się o miliony osób już teraz korzystających ze smartfonów i tabletów. Planowana kwota inwestycji w mobilny kanał dystrybucji, finansowanej ze środków pozyskanych z emisji Akcji Serii C, wynosi około 4-5 mln zł.

Usługi typu m-commerce są jeszcze mało popularne w Polsce, ale doskonale rozwijają się w Europie Zachodniej i USA. To bez wątpienia rynek o dużej perspektywie wzrostu – przykładowo płatności mobilne na eBay w 2011 roku przekroczą 3 mld USD, w porównaniu do 750 mln USD w 2010 roku. Rozwiązania mobilne mają ogromny potencjał i mogą docelowo stać się dużo większym kanałem zakupów internetowych niż tradycyjnie pojmowany internet.

– Jesteśmy świadkiem mobilnej rewolucji na świecie, a popularność m-usług rośnie dużo szybciej niż internetu na początku poprzedniej dekady. Dlatego wykorzystanie kanału mobilnego traktujemy jako jeden z strategicznych celów biznesowych. Jednym z naszych priorytetów jest uzyskanie pozycji niekwestionowanego lidera w obszarze usług m-commerce w Polsce – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut, właściciela Nokaut.pl.

Aplikacje udostępnione już przez Grupę Nokaut na urządzenia mobilne umożliwiają:

Dzięki aplikacjom mobilnym Grupy Nokaut, internauci mogą już teraz korzystać z wygodnego i szybkiego skanera kodów kreskowych. Mają nieograniczony dostęp do najlepszych ofert sklepów w najbliższej okolicy z jednoczesną możliwością porównania cen produktów z niemal 3700 sklepów internetowych. Już niedługo otrzymają także dostęp do opinii internautów z serwisu Opineo.pl na temat sklepów oraz produktów oferowanych zarówno w internecie, jak też w „tradycyjnych” punktach sprzedaży.
Więcej informacji na temat aplikacji mobilnych Grupy Nokaut można znaleźć pod adresem http://www.nokaut.pl/nokaut-skaner

Aplikacja Nokaut Skaner znajduje się obecnie wśród 10 najczęściej instalowanych darmowych aplikacji w polskim App Store, wyprzedzając aplikacje swoich największych konkurentów – Allegro i Ceneo.pl.
 
Jak dodaje Czernecki, „Dostęp do porównywarki cen Nokaut.pl na urządzeniach mobilnych, możliwość porównania oferty sklepów tradycyjnych oraz internetowych – dzięki skanerowi kodów kreskowych to zupełnie nowa jakość. Tylko w ostatnich tygodniach nasze aplikacje do skanowania kodów kreskowych zostały użyte ponad 100 000 razy. Zależy nam na tym, by z porównywarki Nokaut.pl korzystano nie tylko przed każdymi zakupami w internecie, ale również w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach”
Nokaut.pl współpracuje m.in. z Merlin.pl, Komputronik, RTV EURO AGD i Vobis.

Nokaut.pl rozpoczął również współpracę z Wirtualną Polską. Dzięki umowie partnerskiej z jednym z największych w Polsce portali internetowych, oglądalność Nokaut.pl może wzrosnąć nawet o 500 000 użytkowników miesięcznie.

Dziś ostatni dzień zapisów na akcje Grupy Nokaut

Oferta publiczna Grupy Nokaut

Grupa Nokaut S.A. – czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen – prowadzi pierwszą ofertą publiczną. Po upublicznieniu, będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Oferta obejmuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A.

Przedział cenowy akcji Grupy Nokaut SA wynosi od 15,5 zł do 21,5 zł. Tym samym wartość oferty może wynieść 40,29 – 55,89 mln zł, w tym wartość akcji nowej emisji 26,35 – 36,55 mln zł.

Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na początku 2012 roku.

Rynek e-commerce

Według badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy CBOS, ponad połowa dorosłych Polaków (56%) korzysta z internetu. Od ubiegłego roku odsetek użytkowników wzrósł o 5 punktów. Dynamika tej zmiany jest większa niż w latach 2009–2010.

Zgodnie z najnowszymi badaniami TNS OBOP  co drugi Polak (47%) korzystający z Internetu w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonał zakupu w sieci, a co trzeci badany (37%) wszedł na strony porównywarek cenowych.

Najnowsze wyniki badań firmy Euromonitor International (2 lutego 2011; źródło: http://www.rp.pl/artykul/603756.html) pokazują, że wraz z serwisami aukcyjnymi branża e-commerce w Polsce warta jest nawet 17,63 mld złotych i wciąż się rozwija. Polskie sklepy internetowe rosną średnio 35% w skali rocznej, a według analityków w 2011 roku e-sklepy w Polsce zwiększą sprzedaż o 1 mld złotych – do 7,5 mld zł – co byłoby rekordem na polskim rynku e-commerce. Powyższy wynik nie obejmuje serwisów aukcyjnych, takich jak Allegro.pl, a wartość sprzedaży dokonanych za ich pośrednictwem to kolejne 7,5 miliarda zł.

Źródło: Nokaut.pl