Nokaut.pl: ponad 90% klientów jest zadowolonych z zakupów on-line

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Grupy Nokaut – ponad 90% osób dokonujących zakupów w internecie* jest z nich zadowolonych. Większość (86,9%) deklaruje, że zamierza w przyszłości korzystać z tej formy kupowania produktów. Aż 83,1% badanych korzysta z porównywarek cen.

Badani wyrażają zadowolenie ze wszystkich etapów związanych z dokonaniem zakupu w sieci: asortymentu sklepu (95,4%), prezentacji produktu na stronie www (93,1%), procesu składania zamówienia (95,2%), dostawy towaru (93,4%) oraz z samego produktu (97,4%)

Na ile byłeś zadowolony z internetowych     Na ile byłeś zadowolony z internetowych
zakupów biorąc pod uwagę asortyment?    zakupów biorąc pod uwagę sam produkt?


* Badanie przeprowadzono metodą CAWI w sierpniu 2011 na reprezentatywnej grupie 1062 respondentów którzy dokonali lub zamierzają dokonać zakupów on-line (uczestników e-panel.pl) na zlecenie Grupy Nokaut.

Oszczędność czasu i pieniędzy, szeroka oferta produktów nieporównywalna z dostępną w jakimkolwiek centrum handlowym oraz komfort dokonywania zakupów w sobie wygodnym miejscu i czasie, to argumenty dzięki którym e-handel zyskuje coraz więcej zwolenników, a do zakupów w internecie nie trzeba już nikogo szczególnie przekonywać” – mówi Wojciech Czernecki, Prezes Zarządu Grupy Nokaut SA, właściciel Nokaut.pl. – W dzisiejszych czasach online przenika się w offline’m. Nawet w przypadku dokonywania zakupów w sklepie tradycyjnym, kupujący bardzo często wyszukują wcześniej w sieci produkty, którymi są zainteresowani. Biorąc pod uwagę wciąż znacznie niższe wskaźniki handlu internetowego w Polsce – w porównaniu do krajów Europy Zachodniej – stwarza to niezwykłe możliwości dla rozwoju Nokautu” – dodaje Czernecki.

Rynek e-commerce

Według badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy CBOS, ponad połowa dorosłych Polaków (56%) korzysta z internetu. Od ubiegłego roku odsetek użytkowników wzrósł o 5 punktów. Dynamika tej zmiany jest większa niż w latach 2009–2010.

Zgodnie z najnowszymi badaniami TNS OBOP  co drugi Polak (47%) korzystający z Internetu w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonał zakupu w sieci, a co trzeci badany (37%) wszedł na strony porównywarek cenowych.

Najnowsze wyniki badań firmy Euromonitor International pokazują, że wraz z serwisami aukcyjnymi branża e-commerce w Polsce warta jest nawet 17,63 mld złotych i wciąż się rozwija. Polskie sklepy internetowe rosną średnio 35% w skali rocznej, a według analityków w 2011 roku e-sklepy w Polsce zwiększą sprzedaż o 1 mld złotych – do 7,5 mld zł – co byłoby rekordem na polskim rynku e-commerce. Powyższy wynik nie obejmuje serwisów aukcyjnych, takich jak Allegro.pl, a wartość sprzedaży dokonanych za ich pośrednictwem to kolejne 7,5 miliarda zł.

Źródło: GENESIS PR