Nordea Bank Polska liderem w dynamice otwierania ROR-ów

Nordea Bank Polski zanotował największą dynamikę przyrostu ROR-ów. Bank awansował do pierwszej piętnastki instytucji prowadzących najwięcej rachunków osobistych

Według danych opublikowanych przez portal Bankier.pl na koniec pierwszego kwartału liczba kont osobistych prowadzonych przez polskie banki przekraczała 20 mln i była wyższa o ponad 1 mln w porównaniu ze stanem na koniec marca 2008 r. W tym okresie największą dynamikę wzrostu zanotował Nordea Bank Polska – prowadził niemal 135 tys. rachunków, co oznacza przyrost roczny o 53,4%. Dzięki tak wyraźnemu sukcesowi w pozyskiwaniu nowych klientów bank awansował o pięć pozycji w rankingu banków prowadzących najwięcej rachunków osobistych.

Pozycja lidera pod względem dynamiki wzrostu to przede wszystkim efekt korzystnych warunków jakie NoBP oferuje swoim klientom w ramach wprowadzonego na rynek w ubiegłym roku konta Nordea Spektrum. Do oferty bezpłatnego dostępu do wszystkich bankomatów w Polsce oraz darmowego prowadzenia konta, bank dodał bezpłatne przelewy przez Internet. Dodatkowymi korzyściami są: dostęp do sieci bezpłatnych wpłatomatów, bezpłatne założenie konta oraz bezpłatne wydanie karty Visa Electron.  

Nie bez znaczenia jest też szybki rozwój sieci placówek Noordea. W pierwszej połowie 2009 r. roku bank otworzył kolejne 12, zwiększając sieć do 157 placówek w kraju. Oznacza to szybszą realizację planu Turbo, który zakładał utworzenie 150 nowoczesnych oddziałów do końca 2009 roku. Dynamika ekspansji sieci sprzedaży stawia Nordea na pierwszym miejscu wśród polskich banków pod względem rozwoju oddziałów własnych. W 2008 roku otworzono aż 60 nowych oddziałów, co oznacza trzykrotny przyrost liczby placówek Nordea w okresie 2 lat.

Bez wpływu na szybki wzrost liczby zakładanych w banku Nordea kont osobistych nie pozostała także zakończona w czerwcu ogólnopolską kampania reklamowa. Celem kampanii, opartej na haśle Takie konto to skarb, było wzmocnienie pozycjonowania banku jako bezpiecznej instytucji finansowej o skandynawskim rodowodzie, wzbudzającej zaufanie w trudnych czasach oraz poinformowanie klientów o nowych elementach oferty Spektrum.
Źródło: Nordea Bank Polska