Od 1 grudnia 2012 roku Nordea Bank Polska rozpoczyna kampanię wizerunkową. Jest ona związana z wprowadzeniem nowej strategii banku skoncentrowanej na zapewnieniu profesjonalnego doradztwa w przyjętym modelu bankowości relacyjnej.
Głównym celem kampanii jest zmiana pozycjonowania marki Nordea z „banku hipotecznego” na „bank relacji” z jednoczesnym przypomnieniem jej skandynawskiego pochodzenia. Nordea to jeden z najbezpieczniejszych banków w Europie Środkowej, ze stabilnym od lat rozwojem i solidną pozycją finansową największej skandynawskiej grupy finansowej. Jej aktywa są trzykrotnie wyższe od łącznych aktywów wszystkich banków komercyjnych w Polsce.
Nowa strategia banku jest odpowiedzią na zmieniające się otoczenie rynkowe. Nordea ma wizję silnego, uniwersalnego banku, opartego na bankowości relacyjnej. Poprzez zachętę do kontaktu z bankiem, chce wspierać klientów w analizie ich sytuacji finansowej i wyborze optymalnych rozwiązań i produktów bankowych. Służyć temu ma ulepszana formuła prowadzenia biznesu w oparciu o zmodyfikowaną sieć detaliczną i rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej. W ten sposób zamierza budować świadomość potrzeby długoterminowego oszczędzania. W segmencie korporacyjnym Nordea kontynuuje rozwój sprawdzonego przez lata modelu bankowości relacyjnej.
„Stawiamy na zapewnienie pozytywnych, długofalowych relacji z naszymi klientami. To główny przekaz naszej kampanii wizerunkowej. Klienci mają niezaspokojoną potrzebę bycia traktowanym poważnie i indywidualnie. Jesteśmy przekonani, że umiejętność wsłuchania się w potrzeby finansowe klienta, wejścia z nim w dialog i potrzeba trwałych relacji budowanych wspólnie z klientami są kwintesencją nowoczesnej bankowości. Mamy ku temu potencjał – od lat z sukcesem działamy zgodnie z tym modelem w sektorze przedsiębiorstw. ” – mówi Sławomir Ronkowski, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji. –W kampanii stawiamy fundamentalne pytania, które towarzyszą nam na różnych etapach życia. Patrząc na nie przez pryzmat potrzeb finansowych, uczciwie zachęcamy, aby sprawdzić nasze kompetencje doradcze.
Zauważalną barierą jest pokutujące przekonanie klientów banków, że doradca działa jedynie na korzyść swojego pracodawcy i nierzadko funkcjonuje jako zwykły akwizytor. My będziemy inaczej traktować klientów. Chcemy być blisko nich na lata.”
Przekaz skierowany jest do osób zarabiających powyżej 2,5 tys złotych, mieszkańców aglomeracji, w których funkcjonują oddziały banku Nordea.
Kampania prowadzona jest w stacjach ogólnopolskich (TVP1 i TVP2, Polsacie i TVN, a także w licznych stacjach tematycznych), prasie oraz w wybranych portalach internetowych. Ponadto będą prowadzone działania w wyszukiwarce Google i na Facebooku, a do wsparcia przygotowano dedykowany landing page, pod adresem www.bankrelacji.nordea.pl.
Wsparciem są emisje reklam na monitorach w centrach doradczych Nordea, a także standardowe materiały BTL oraz witryny placówek i własne nośniki reklamy zewnętrznej. Spot telewizyjny częściowo został wyprodukowany w Polsce, ale wykorzystuje elementy gotowej reklamy telewizyjnej Grupy Nordea, zrealizowanej przez DDB Copenhagen i w tym roku emitowanej w krajach skandynawskich. W Polsce kampania została przygotowana przez agencję Hand Made , a zakupem mediów zajmował się dom mediowy MPG. Za kampanię w internecie odpowiedzialna jest firma Media Contacts.