22 lutego 2011 r. bank Nordea wybrał agencję reklamową. Spośród sześciu firm biorących udział w przetargu, do decydującego etapu zakwalifikowano dwie. Zwyciężyła agencja Hand Made.
Przetarg na obsługę w zakresie zintegrowanej komunikacji marketingowej Nordea ogłosiła pod koniec października 2010 roku. Do pierwszego etapu zaproszono sześć agencji, które zaprezentowały propozycje strategii i rozwiązań kreatywnych dla banku. Spośród nich, w styczniu 2011 wyłoniono dwóch finalistów: agencje Hand Made oraz Scholz and Friends Warszawa.
W finałowej fazie przetargu koncepty kreatywne agencji zostały zweryfikowane w trakcie badań jakościowych. Propozycje obydwu firm zostały wysoko ocenione przez respondentów, jednak kreacja agencji Hand Made uzyskała lepszy od konkurencji wynik.
W efekcie, dzięki opiniom respondentów oraz dobrej ofercie finansowej, komisja przetargowa wyłoniła zwycięzcę: agencje Hand Made z Krakowa.
„Obie agencje biorące udział w finałowej fazie przetargu przedstawiły pomysłowe koncepty kreatywne. Na szczególną uwagę i podkreślenie zasługuje również wyjątkowe zaangażowanie obu firm. Jednak to agencja Hand Made zaprezentowała rozwiązania kreatywne, które zostały wyżej ocenione przez nas i respondentów.” – mówi Sławomir Ronkowski – Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji w Nordea Bank Polska
Agencja Hand Made w najbliższym czasie będzie świadczyć na rzecz Nordea usługi reklamowe, a więc obsługiwać bank między innymi w zakresie planowania strategii komunikacji oraz opracowywania projektów ATL i BTL w ramach kampanii reklamowych.
Z Hand Made bank Nordea współpracował już wcześniej, agencja ta wygrała również przetarg w 2007 roku.
Źródło: Nordea Bank Polska