28 lutego 2010 roku bank Nordea założył profil na popularnym portalu społecznościowym Facebook. Obecnie bank ma już ponad 1850 fanów.
Facebook jest niekwestionowanym liderem mediów społecznościowych minionego roku. Mimo iż rodzima Nasza-Klasa ma w Polsce o jedną trzecią więcej użytkowników niż Facebook to zasięg wicelidera rośnie znacznie szybciej i wynosił na 31 stycznia br. 45 procent.
Nordea otworzyła się na dialog z konsumentami za pośrednictwem Facebooka rok temu, dokładnie 28 lutego 2010 roku założono profil Nordea Bank Polska. Obecnie bank na Facebooku ma 1858 fanów i pod względem ich ilości zajmuje 7 miejsce wśród banków posiadających konto na FB. Jednak, jeśli pod uwagę brać wskaźnik interaktywności fanów, czyli liczby wypowiedzi w dyskusjach
i interakcji fanów z bankiem, to według przeprowadzonego przez portal bankier.pl w pod koniec stycznia badania, Nordea jest na drugim miejscu pod względem największego zaangażowania „lubisiów”.
Nordea angażowała swoich fanów zarówno za pomocą prostych aplikacji konkursowych związanych z ofertą banku, jak i luźnych dyskusji dotyczących tematów niezwiązanych z produktami bankowi. Często nawiązywano w dyskusjach do skandynawskich korzeni banku, rozmawiano o kulturze, zwyczajach i kulinarnych upodobaniach Skandynawów. Często to sami fani inicjowali dyskusje, poruszając tematy usług bankowych, z których korzystają i wypowiadając swoje zdanie na ich temat.
„Aktywność w mediach społecznościowych w tym również na portalu Facebook wymaga od organizacji szybkiej reakcji na wypowiedzi użytkowników oraz ciągłej gotowości do dialogu. Cieszę się, że podczas naszej rocznej działalności na Facebooku udało się nam pozyskać tylu wiernych partnerów do rozmowy. Wpisy zamieszczane przez użytkowników na naszym profilu w większości są pozytywne, co bardzo nas cieszy, ale zdarzają się też wpisy negatywne. One są dla nas bardzo cenne, bo dzięki nim, wiemy co jest ważne dla naszych Klientów i które sfery naszej działalności powinniśmy udoskonalić”.- mówi Joanna Krawczyk- Golba, Koordynator ds. Komunikacji Zewnętrznej w Nordea.
Poza działaniami na Facebooku bank Nordea posiada również profil na społecznościowym portalu GoldenLine i zakładkę Nordea TV na Youtube.
Portale społecznościowe stają się coraz częściej miejscem dialogu społecznego z marką. Umożliwiają one zarówno obecnym klientom jak i zainteresowanym ofertą użytkownikom na dwustronną komunikację z firmą, dają możliwość uzyskania informacji na temat produktów oraz pozwalają na zasięgnięcie opinii od innych użytkowników.
Źródło: Nordea Bank Polska