Nordea nagrodziła zwycięzcę Zmagań Jazzowych

Zmagania Jazzowe od 2002 roku wpisują się w panoramę kulturalną Szczecina. Festiwal to szereg warsztatów, koncertów i konkursów organizowanych przez Stowarzyszenie Orkiestra Jazzowa. Główną atrakcją dla fanów jazzu są odbywające się w ramach Festiwalu, na przestrzeni całego roku liczne koncerty znakomitych gości z całego świata.

W tym roku festiwal obejrzało na żywo w sumie ok. 3 tysięcy osób. Tegoroczna edycja, bardzo dobrze oceniana, to ponad 12 koncertów i około 10 warsztatów muzycznych z największymi sławami jazzu. Tegoroczną odsłonę Zmagań Jazzowych rozpoczął koncertem 27 marca Jan „Ptaszyn” Wróblewski Quartet. W piątek 24 października odbył się ostatni dzień koncertowy, gdzie podczas gali finałowej wystąpili jurorzy festiwalu, pierwszy raz w historii zgromadzeni w tak zacnym składzie; Billy Harper, Kirk Lightsey, Dexter Gordon, Wayne Dockery i Steve McCraven oraz po raz pierwszy w Polsce Eddie Allen.

Międzynarodowy konkurs wieńczący festiwal, przeznaczony był dla jazzmanów grających na instrumentach dętych. W tym roku wśród dziewięciu uczestników znaleźli się saksofoniści, trębacze i puzoniści. Konkurs Improwizacji Jazzowej wygrał Marcin Kajper, młody saksofonista z Poznania. Nagrodę: dyplom i promesę na saksofon wręczył Sławomir Żygowski, wiceprezes Banku Nordea Polska. Ponadto bank reprezentowała również dyrektor oddziału w Szczecinie Beata Pluta.

Oprócz części rozrywkowej zmagań, czyli koncertów, co roku prowadzone są równocześnie działania o wartości stałej dla rozwoju Szczecina. Nordea Bank Polska jest partnerem strategicznym tych działań i od początku istnienia Zmagań Jazzowych, czyli po raz siódmy, jest ich głównym sponsorem.

„Nordea Bank Polska jest prawdziwym partnerem, który ma wpływ na trwałe zmiany w społeczności Szczecina”, powiedział Sylwester Ostrowski, pomysłodawca i Prezes Zarządu Stowarzyszenia Orkiestra Jazzowa. To między innymi dzięki zaangażowaniu Nordei w tym roku we wrześniu powstał w Szczecinie samodzielny wydział muzyki jazzowej, drugi w Polsce po warszawskim Liceum Muzycznym. „Działania tego typu to ewenement na skalę polską”, twierdzi Sylwester Ostrowski.