Nordea podpisuje z IBM umowę o współpracy w dziedzinie informatyki

Część obsługi informatycznej Grupy, której dotyczy wspomniana umowa, to koszt w wysokości ok. 330 – 340 milionów euro w skali roku, wliczając w to wydatki na inwestycje w kwocie 30 mln euro w IV kwartale 2003 r. Po zakończeniu transformacji spółka zacznie przynosić Grupie spore oszczędności. W ciągu kolejnych trzech lat nieznacznie obniżą się koszty całkowite mimo poważnych nakładów na transformację i mimo wzrostu obrotów.

„Współpraca ta ułatwi przeprowadzenie dużego projektu transformacji, którego celem jest centralizacja usług informatycznych, a więc pozwoli nam na zmniejszenie kosztów informatyki i jednocześnie umożliwi skoncentrowanie się na naszej podstawowej działalności”, uważa Markku Pohjola, Wiceprezes Grupy i Dyrektor ds. Procesów i Technologii.

Dzięki współpracy przekształcony zostanie model struktury Grupy – zamiast struktury, w której koszty informatyki są stałe, otrzymamy model usług na żądanie, w którym Nordea będzie płacić tylko za te systemy i technologie, które dostarczy na jej życzenie IBM. Dzięki temu możliwe będzie zlokalizowanie wielu platform technologicznych w jednym miejscu, ujednolicony zostanie również standard sieci, sprzętu i oprogramowania. IBM stworzy środowisko, w którym zautomatyzowane zostanie wiele kluczowych zadań, takich jak przydział i monitorowanie zasobów, ustalanie harmonogramu pracy oraz monitorowanie infrastruktury w czasie rzeczywistym.

IBM i Nordea zatrudnią również wspólnie pracowników w Centrum Transformacji i Innowacji, które pozwoli Grupie na uzyskanie dodatkowych oszczędności i poprawę wydajności.

„Rozwiązanie dostarczone przez IBM umożliwi Grupie Nordea właściwe dostosowanie kosztów obsługi informatycznej do osiąganego poziomu obrotów”, twierdzi Dominique Cerutti, Dyrektor Generalny IBM Global Services na Europę i Bliski Wschód.

IBM Global Services

Firma IBM Global Services to światowy lider w dziedzinie usług informatycznych i konsultingowych. W roku 2002 obroty firmy osiągnęły 36 miliardów. IBM posiada blisko 180.000 specjalistów obsługujących klientów w ponad 160 krajach w dziedzinie e-biznesu, gdzie zakres usług obejmuje m.in. dostarczanie specjalistycznej wiedzy na temat transformacji biznesu za pośrednictwem IBM Business Consulting Services, a także hosting, projektowanie technologii i szkolenia. IBM Global Services udostępnia swoim klientom zintegrowane i elastyczne procesy za pośrednictwem sieci partnerów handlowych, umożliwiając maksymalne wykorzystanie szans, jakie stwarza środowisko biznesu on demand.