Nordea stawia na bankowość detaliczną

„Oficjalnie wyniki za trzeci kwartał podamy w połowie listopada, ale już teraz możemy powiedzieć, że będą lepsze niż w analogicznym okresie roku 2004” – powiedział PAP prezes Nordei Włodzimierz Kiciński.

W trzecim kwartale 2004 roku Nordea miała 7,1 mln zł straty netto, 2,3 mln zł zysku na działalności operacyjnej, 171,6 mln zł przychodów z tytułu odsetek oraz 27,8 mln zł przychodów z tytułu prowizji.

W czerwcu 2005 roku bank ogłosił strategię zakładającą rozbudowę sieci bankowości detalicznej. Bank szacuje, że za kilka lat bankowość detaliczna będzie miała 50 proc. udziału w przychodach banku. Do końca roku Nordea planuje pozyskać 9 tys. klientów indywidualnych.

„Zwiększamy liczbę klientów indywidualnych głównie poprzez rozwój bankowości internetowej. Jesteśmy bliscy zrealizowania tych planów” – powiedział Kiciński.

„Jednocześnie przygotowujemy się do ekspansji w kilku największych ośrodków miejskich. Na razie nie mamy zaplanowanych konkretnych miejsc” – dodał.