Nordea wdraża nowy system bankowości elektronicznej

Na początku lutego 2011 roku Nordea Bank Polska rozpoczyna wprowadzanie zarówno dla klientów indywidualnych, jak i posiadaczy rachunku eFirma nowego systemu bankowości elektronicznej pod nazwą Netbank. Tym samym bank będzie stopniowo wycofywać się z użytkowania systemu Solo.

W ramach modyfikacji bankowości elektronicznej Nordea uruchomiona zostaje też nowa usługa powiadomień SMS, która zastępuje dotychczasową, dostępną dla użytkowników Solo. Umożliwi ona szybsze otrzymywanie powiadomień. Zawierać też będzie bardziej szczegółowe informacje o operacjach bankowych.

Od lutego br. system Solo nie będzie już dłużej oferowany klientom indywidualnym i posiadaczom rachunku eFirma. Jego ostateczne wyłączenie nastąpi, gdy tylko zakończony zostanie proces przenosin klientów do Netbanku.

Nowy system będzie wprowadzany stopniowo dla kolejnych grup obecnych klientów tak, aby w ciągu dwóch miesięcy – począwszy od lutego br. – zarówno klienci indywidualni, jak i posiadacze pakietu eFirma, stali się jego użytkownikami. W tym czasie każdy klient – tuż po zalogowaniu się do dotychczas używanego systemu Solo – otrzyma powiadomienie o przyznaniu dostępu do systemu Netbank. Od tego momentu będzie mógł korzystać z tej platformy. Bez zmian pozostanie dotychczasowy sposób logowania i historia wykonanych transakcji.

Od momentu przyznania dostępu do nowego systemu, automatycznie wygaszona zostanie dotychczasowa usługa powiadomień SMS. Z nowej usługi klienci będą mogli korzystać po jej wcześniejszej aktywacji w systemie Netbank.

W celu zapewnienia klientom płynnego okresu przejściowego, od momentu przeniesienia się do nowej platformy, bank udostępnia przez okres jednego miesiąca możliwość korzystania zarówno z systemu Solo, jak i systemu Netbank. Aby zalogować się do wybranego systemu w okresie przejściowym wystarczy wybrać odpowiedni skrót na stronie www.nordea.pl w okienku „Logowanie”, które zastąpi wkrótce obecnie stosowane okienko „eBanking”.

Od lutego br,. nowi klienci indywidualni oraz posiadacze rachunku eFirma mają gwarantowany dostęp wyłącznie do systemu Netbank. Nowi i obecni posiadacze rachunku eFirma plus nadal używać będą obecnego systemu Solo. Ich przeniesienie na nową platformę planowane jest w drugim kwartale br.

Źródło: Nordea Bank Polska