Nordea Życie postawiła na Internet

Oczekiwania internautów w zakresie możliwości prowadzenia transakcji i korzystania z usług przez sieć plasują firmy ubezpieczeniowe na drugim miejscu tuż za bankami. W Europie Zachodniej, gdzie wskaźnik dostępu społeczeństwa do Internetu jest wyższy niż w Polsce, dla ponad 80 proc. osób zainteresowanych wykupieniem polis sieć jest głównym źródłem informacji. Jedna trzecia decyzji dotyczących zmiany firmy ubezpieczeniowej odbyła się dzięki usługom i informacjom dostępnym z poziomu przeglądarki WWW. Jednocześnie badania prowadzone wśród gospodarstw domowych wskazują, że czwarta część społeczeństwa gotowa jest zawierać transakcje z brokerami ubezpieczeniowymi za pośrednictwem Internetu . Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce już ponad 27 proc. społeczeństwa powyżej 15 roku życia korzysta z sieci , strony internetowe firm ubezpieczeniowych stają się w naszym kraju jednym z głównych mediów zarówno w zakresie wymiany informacji jak i pozyskiwania klientów. Należy się także spodziewać stałego wzrostu znaczenia tego medium.

„Serwis internetowy jest ważnym ośrodkiem komunikacji Towarzystwa z jego obecnymi i przyszłymi klientami. Wrażenie, jakie internauta wynosi z kontaktu z serwisem ma istotny wpływ na jego proces decyzyjny, pomimo że decyzje o wykupieniu polisy nie mają charakteru impulsywnego i rzadko podejmowane są szybko. Serwis WWW – jego zasoby informacyjne, przejrzystość, dostęp do usług i transakcji – w dużej mierze odzwierciedla kulturę organizacyjną firmy i jej stosunek do potencjalnego klienta. Niska jakość w tym względzie nie tylko przeszkadza w pozyskiwaniu nowych klientów, ale także może zniechęcać obecnych. Stąd decyzja o całkowitym odświeżeniu naszego wizerunku w sieci” – powiedział Mieczysław Putkowski Dyrektor Marketingu i PR Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Internet w przypadku tak złożonych produktów jak polisy ubezpieczeniowe czasem nie wystarcza klientom do samodzielnego podejmowania decyzji. Rola agentów i doradców ubezpieczeniowych w procesie sprzedaży wciąż jest bardzo istotna. Żaden serwis nie zastąpi rozmowy twarzą w twarz, może jednak dopełnić ten kontakt poprzez umiejętne informowanie i właściwą kompozycję serwisu. Dlatego nowa witryna podaje informacje w sposób logicznie uporządkowany, katalogowany pod kątem różnych grup ich adresatów. Są w nim dostępne dane na temat oferty, jasno sprecyzowane korzyści, odpowiedzi na możliwe do przewidzenia pytania obecnych i przyszłych klientów. Do dyspozycji użytkowników serwisu oddano też mechanizmy, które pomagają oszacować potrzeby ubezpieczeniowe, poszukiwać optymalnej konfiguracji oferty, analizować notowania poszczególnych funduszy. Poprzez serwis klienci mają też możliwość umówienia się z agentem towarzystwa, który ostatecznie pomoże podjąć klientom właściwą decyzję. W zakresie projektowania struktury informacyjnej, sposobu wizualizacji treści a także wykorzystania interaktywnych narzędzi w obrębie serwisu duże znaczenie odegrała doradcza rola agencji Infinity Group. Mieczysław Putkowski jest przekonany, że nowy serwis będzie wspomagał Towarzystwo w budowaniu odpowiedniego wizerunku oraz relacji ze światem zewnętrznym.

Nordea Polska we współpracy z Nordea Bank od 18 sierpnia 2004 r. sprzedaje polisy w Internecie. Klienci Nordea Bank korzystający z programu bankowości internetowej Solo (od lat uznawany z najlepszy program bankowości detalicznej na świecie) mogą wykupić polisę „lokacyjną” Nordea Profit Plus. Towarzystwo wyróżnia fakt, ze cała transakcja jest dokonywana w wirtualnym środowisku. Około 10% polis NPP jest kupowanych w ten sposób. Systemy, w których Internet służy jako medium do zgromadzenia danych i sposób na umówienie spotkania są zaledwie namiastką tego, co nas czeka w przyszłości. W Finlandii, większość klientów Nordea Bank i Nordea Life Finland korzysta z Internetu i Solo dokonując kupna polis życiowych oraz transakcji na polisach – zmian funduszy, dokupywania opcji, itp. Ok. 70% klientów fińskiej Nordei obsługuje się samodzielnie przez Internet. Transakcyjna strona zawarcia umowy ubezpieczenia jest dużo łatwiejsza, jeżeli jest dokonywana na bankowym rachunku internetowym i prawdopodobnie to jest najważniejszy kierunek rozwoju tego kanału dystrybucji.

Nordea Życie planuje dalszy rozwój serwisu. W przyszłości internauci będą za jego pośrednictwem mogli kupować polisy oraz nimi zarządzać, np. poprzez transfer zgromadzonych kapitałów pomiędzy funduszami Nordea. Poza tym zostaną wzbogacone mechanizmy analizy notowań jednostek funduszy Nordea.

Informacje o Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.: www.nordeazycie.pl

Informacje o Infinity Group:
Infinity Group pomaga dużym firmom w realizacji złożonych procesów marketingowych. Agencja łączy nowoczesne technologie informatyczne z merytoryczną wiedzą z zakresu współczesnych technik marketingu, kreacji i zachowań konsumentów. Infinity Group świadczy usługi doradcze zmierzające do zintegrowania z ogólną strategią firm działań komunikacyjnych i marketingowych prowadzonych w Internecie. Do grona klientów i marek Infinity Group należą m.in. PTC Era, Citibank Handlowy, Związek Banków Polskich, Nordea Polska TUnŻ, Polkomtel, Cadbury Wedel, Castorama, Krüger Polska.