Nowa aplikacja mobilna DiPocket: zarządzanie finansami osobistymi bez konta bankowego

Szeroki wachlarz usług i niskie koszty sprawiają, że DiPocket to doskonałe rozwiązanie do międzynarodowych przekazów pieniężnych oraz płatności w Polsce i za granicą. DiPocket, międzynarodowa firma z branży fintech, ogłosiła udostępnienie dla użytkowników w Polsce konta DiP, dostępnego przez aplikację mobilną.

Jest to innowacyjne, łatwe w użyciu oraz atrakcyjne cenowo narzędzie do zarządzania finansami osobistymi. Konto obejmuje szeroki zakres funkcji, w tym: płatności, przelewy i przekazy pieniężne, wymianę walut, społecznościowe zbieranie środków czy wspólne płacenie rachunków. Dzięki DiPocket, użytkownik ma dostęp do wielu usług finansowych w jednej aplikacji, łączącej niskie koszty z wygodą użytkowania.

Aplikacja DiPocket pozwala podróżującym zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, a pracującym za granicą wysyłać pieniądze do Polski na korzystnych finansowo warunkach. Rodzinom pomaga zarządzać wspólnym budżetem, a przyjaciołom wspólnie opłacać rachunki i dzielić płatności. Aplikacja łączy najlepsze rozwiązania technologiczne i finansowe, dzięki czemu stanowi interesujące uzupełnienie, a nawet alternatywę dla zwykłych rachunków bankowych.

Polska i Wielka Brytania to pierwsze kraje, w których dostępna jest oferta DiPocket. W najbliższej przyszłości firma planuje także wejście do Czech i innych krajów europejskich.

Najważniejsze funkcje konta i aplikacji to:

Nasza autorska technologia sprawia, że konto DiP jest nowocześniejsze od rozwiązań oferowanych przez tradycyjne banki. Co więcej, sektor bankowy w Polsce jest dziś przeregulowany oraz obciążony różnymi kosztami i podatkami, co już teraz skutkuje wyższymi opłatami za podstawowe usługi bankowe. Chcemy dać konsumentom alternatywę w postaci niedrogich i wygodnych rozwiązań dostępnych za dotknięciem ekranu telefonu. Wiele usług finansowych już wcześniej było dostępnych online, ale naszą aplikację wyróżnia kompleksowość oferty oraz pełna mobilność. Jednocześnie upewniliśmy się, że pieniądze naszych klientów będą tak bezpieczne, jak w tradycyjnym banku, m.in. dzięki temu, że są one przechowywane na kontach Banku Pekao S.A.” – mówi Fedele Di Maggio, dyrektor zarządzający DiPocket.

„Rachunek DiP to rozwiązanie na miarę ery cyfrowej, w ramach którego aplikację mobilną uzupełniają walutowe i wielowalutowe karty płatnicze MasterCard. Ta oferta jest szczególnie ciekawa dla Polaków podróżujących lub pracujących za granicą. Misją MasterCard jest wspieranie i rozwijanie innowacji płatniczych, dlatego z chęcią angażujemy się we współpracę z firmą DiPocket, która udostępnia na polskim rynku nowy rodzaj oferty i wnosi nową jakość” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Polacy pracujący za granicą potrzebują ekonomicznych rozwiązań, by wysyłać pieniądze z powrotem do domu. Zgodnie z szacunkami GUS liczba polskich emigrantów nadal rośnie i w 2014 r. wyniosła 2,32 miliona osób, głównie w Wlk. Brytanii i w Niemczech. Według Banku Światowego wartość przekazów do Polski osiągnęła 7,13 mld dolarów w 2014 r., co odpowiada 1,3% polskiego PKB. Bank podkreśla też, że – pomimo spadku w ostatnich latach – średni koszt przekazów międzynarodowych pozostaje wysoki – na poziomie 7,68% ich wartości w II kw. 2015 r. Konto DiP stanowi odpowiedź na to wyzwanie, oferując atrakcyjne cenowo i proste rozwiązanie umożliwiające wysyłkę pieniędzy za granicę przy prowizjach za wymianę waluty na poziomie 0,5%, a także natychmiastowe, darmowe przekazy międzynarodowe do oraz od innych użytkowników DiP.

Dodatkowo, oferta DiPocket w zakresie kont i kart płatniczych MasterCard denominowanych w lokalnej walucie, pozwala skutecznie zarządzać pieniędzmi za granicą, bez potrzeby otwierania tradycyjnego rachunku bankowego, co często wymaga dopełnienia uciążliwych formalności.

Firmy sektora fintech zdążyły już zbudować pozycję w krajach zachodnich, zmuszając banki do dotrzymania im kroku w cyfrowej rewolucji. Nadszedł czas, by ta zmiana nastąpiła także w Polsce. Przy 19 milionach posiadaczy smartfonów, którzy pozostają w sieci średnio 2 godziny dziennie, oraz powszechnym korzystaniu z nowości bezgotówkowych, takich jak płatności zbliżeniowe, wierzymy, że Polacy są gotowi na kolejną zmianę w zarządzaniu swoimi finansami. Firmy sektora fintech są często postrzegane jako zmieniające zasady gry, ale ważniejsze jest to, że dajemy konsumentom możliwość wyboru nowego, prostego i atrakcyjnego cenowo rozwiązania”- mówi Michał Wodzicki, dyrektor finansowy DiPocket.

DiPocket zapewnia wysokie standardy bezpieczeństwa. Infrastruktura IT firmy spełnia międzynarodowe normy bezpieczeństwa stosowane przez wiodące banki. DiPocket jest też nadzorowane przez brytyjskiego regulatora Financial Conduct Authority i działa poprzez zarejestrowany w Polsce oddział. Jako licencjonowany wydawca pieniądza elektronicznego firma nie ma prawa korzystać ze środków swoich klientów, ale deponuje je w bankach, na osobnych kontach. Ponadto firma zyskała najwyższy poziom certyfikacji MasterCard (MasterCard Principal Member), co odzwierciedla spełnienie wysokich wymagań w zakresie bezpieczeństwa.

Aplikacja DiPocket jest już dostępna dla użytkowników w Polsce korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi iOS i Android. Wersja dla Windows Mobile będzie gotowa w najbliższych tygodniach. Rejestracja konta zajmuje tylko 3 minuty i odbywa się poprzez aplikację oraz użycie danych osobowych, dowodu osobistego oraz wykonanie zdjęcia. Więcej informacji dotyczących DiPocket oraz konta DiP, m.in. instrukcje w formie filmików oraz tabele opłat, dostępne są na stronie https://dipocket.org/pl/.