Nowa aplikacja mobilna mBanku zdobywa rynek

Drugie po Facebooku w kategorii ogólnej i pierwsze w kategorii finansów osobistych – to miejsca nowej aplikacji mobilnej wśród najpopularniejszych programów dostępnych w systemie WindowsPhone. Również użytkownicy pozostałych dwóch systemów (iOS oraz Android) przekonali się do zmian – już co trzeci spośród nich zaktualizował oprogramowanie.

– Zaledwie w ciągu pięciu dni od udostępnienia nowej aplikacji, ponad 15 tys. klientów zdecydowało się po raz pierwszy skorzystać z bankowości mobilnej mBanku. Przekonaliśmy ich, że nasze rozwiązania są bezpieczne i stanowią doskonałe rozwinięcie bankowości znanej z ekranu komputera – mówi Michał Panowicz, dyrektor mBanku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej. – Ponadto niemal 100 tys. dotychczasowych użytkowników zdecydowało się na aktualizację aplikacji – dodaje szef projektu nowego mBanku.

Nowa aplikacja w pełni wykorzystuje możliwości telefonów i systemów mobilnych, dzięki niej zarządzenie finansami staje się prostsze i lepiej dostosowane do działań użytkownika w tym kanale. Aplikacja pełni funkcję osobistego asystenta finansowego. Dzięki temu już nie trzeba logować się do rachunku, by poznać stan konta lub limit karty kredytowej. O tym, jak szczegółowe mają być prezentowane informacje, decyduje użytkownik.

Istotnym aspektem nowego narzędzia mBanku jest jego bezpieczeństwo. Aby korzystać z aplikacji, należy przejść proces połączenia urządzenia z kontem. Procedurę wykonuje się dla każdego urządzenia osobno, za każdym razem od nowa nadając PIN (od 5 do 8 cyfr). Kod ten służy do logowania oraz autoryzacji transakcji i nie jest przechowywany w urządzeniu Kolejnym zabezpieczeniem jest możliwość samodzielnego ustanowienia limitów wartości transakcji w kanale mobilnym, a także opcja blokady aplikacji na wybranym (wcześniej połączonym) urządzeniu, którą można przeprowadzić szybko w serwisie transakcyjnym banku lub za pośrednictwem mLinii.

Najważniejsze elementy nowej bankowości mobilnej mBanku:

Nowy mBank się rozwija

Osiem miesięcy temu mBank uruchomił zupełnie nową bankowość elektroniczną, do której loguje się już ponad 70 proc. użytkowników. Na rynku, wraz z nową platformą transakcyjną, pojawiły się m.in.: unikatowy w skali Europy program rabatowy mOkazje, mądra wyszukiwarka transakcji oraz nawigacja finansowa. Klienci zyskali również dostęp do wirtualnej placówki i kontaktu z ekspertami on-line o każdej porze dnia i nocy.

W styczniu 2014 r. mBank rozwinął projekt o kolejne innowacje, m.in.: najszybszy kredyt w Polsce z decyzją wydawaną w ciągu 30 sekund, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w nowej odsłonie oraz kolejną wersję szybkich płatności mTransfer z nowatorskim ubezpieczeniem.