Nowa aplikacja PKO Junior dla dzieci i odświeżony profil „Finanse dziecka” w serwisie iPKO dla rodziców

Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomoże dziecku w zarządzaniu jego finansami (pod nadzorem rodziców), a rodzicom w ich edukacji finansowej. Dziecko może dostosować aplikację do siebie, uczy się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu „Finanse dziecka” serwisie iPKO. Niebawem za pośrednictwem aplikacji dziecko będzie też mogło płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA.

PKO Bank Polski ma kompleksową ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży, na którą składają się: konta, rachunki oszczędnościowe, aplikacja mobilna, serwis transakcyjny, ubezpieczenie oraz szereg działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka, którego prowadzenie jest bezwarunkowo darmowe. Przez 11 lat z oferty PKO Junior skorzystało ponad 825 tys. dzieci.
Teraz dzieci mogą używać nowej wersji aplikacji PKO Junior, która została stworzona po konsultacjach z najmłodszymi klientami i dostosowana do ich potrzeb związanych z finansami. Niebawem znajdzie się w niej też możliwość płacenia telefonem (BLIK zbliżeniowy).

– Nowa aplikacja PKO Junior i odświeżony profil rodzica w serwisie iPKO to efekt naszych spotkań z najmłodszymi klientami i ich rodzicami. Aplikację projektowaliśmy, wsłuchując się w opinie i oczekiwania dzieci i ich opiekunów. Stworzyliśmy przyjazną aplikację dla najmłodszych, która łączy naukę z zabawą. Znajdziemy w niej elementy, które bezpiecznie wprowadzają dzieci w świat finansów. Jednocześnie dają im sporą dozę samodzielności przy gospodarowaniu pieniędzmi, a rodzicom zapewniają narzędzia do praktycznego uczenia najmłodszych. Wszystko to w atrakcyjnej formie, dostosowanej wizualnie, językowo i manualnie do dziecięcych potrzeb i wymagań. PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który wprowadził ofertę finansowo-edukacyjną dla dzieci, w tym aplikację mobilną i nadal zamierza tu liderem pozostać. Pracujemy nad rozwojem tej oferty m.in. wprowadzimy do PKO Junior BLIKA zbliżeniowego  – podkreśla Łukasz Kuc, zastępca dyrektora Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Najnowszą wersję aplikacji PKO Junior wystarczy pobrać i zainstalować. Na telefonie dziecka należy wybrać „Zaloguj się”, wtedy na ekranie pojawi się 8-cyfrowy kod. Następnie rodzic w serwisie iPKO powinien wejść w „Finanse dziecka” (w prawym górnym rogu), potem w: „Moje dzieci”-„Aplikacja PKO Junior”-„Ustawienia aplikacji” i wpisać kod z aplikacji dziecka oraz potwierdzić swoim narzędziem autoryzacji. Potem na telefonie dziecka zgodnie z informacjami na ekranie można nadać PIN, wybrać sposób logowania i tło aplikacji.

PKO Junior dla dzieci – konto, aplikacja i serwis transakcyjny

PKO Bank Polski proponuje dzieciom PKO Konto Dziecka oraz kartę debetową Visa Junior. Konto jest bezpłatne, a oprocentowanie wynosi 5 proc. w skali roku do 2,5 tys. zł. Obsługa karty jest bezpłatna, a użytkownik może wybrać 1 z 30 dostępnych wizerunków kart.

Do końca roku trwa promocja „Kasa na Start” na PKO Konto Dziecka i PKO Konto dla Młodych, w której młody klient może zyskać nawet do 250 zł na konto. Jeśli klient otworzy w iPKO lub IKO PKO Konto Dziecka (0-12 lat) lub PKO Konto dla Młodych (13-17 lat), to dostanie też kod rabatowy do 37 proc. na tablet, smartfon i słuchawki do sklepu Samsung. Dziecku można założyć także PKO Pierwsze Konto Oszczędnościowe z oprocentowaniem 8 proc.  w skali roku do 10 tys. zł.

Dziecko w aplikacji i serwisie PKO Junior może zarządzać swoim kontem i uczy się stawiać pierwsze kroki w bankowości pod okiem dorosłych:

  • sprawdzi stan konta – łatwo zobaczy, ile pieniędzy ma na swoim koncie lub czy dostało nowy przelew,
  • nauczy się oszczędzać – może w dowolnym momencie zakładać wirtualne skarbonki, doładować je lub rozbić,
  • wyśle przelew – gdy wypełni wszystkie dane do przelewu rodzic zatwierdza lub odrzuca go w serwisie internetowym iPKO,
  • doładuje telefon – zrobi to w prosty sposób, po akceptacji rodzica w serwisie iPKO,
  • indywidualnie dostosuje aplikację – może np. dodać swoje zdjęcie i wybrać kolor tła,
  • obsłuży kartę PKO Junior – sprawdzi, ile ma do wydania kartą, może prosić o jej zasilenie,
  • skorzysta z kalkulatora oszczędności – obliczy, ile może zaoszczędzić, biorąc pod uwagę aktualne oprocentowanie oraz swoje wydatki,
  • sprawdzi nagrody i odznaczenia – może je dostać od rodziców np. za zakładanie skarbonek, wpłaty lub zrealizowane wyzwania,
  • łatwo się odnajdzie – korzysta z intuicyjnego menu i ze wskazówek mówiącego robota.

Dla rodziców – nowe „Finanse dziecka” w serwisie internetowym iPKO

Rodzice także mają teraz w serwisie iPKO odświeżone funkcje oraz nowy wygląd profilu „Finanse dziecka”. Profil jest teraz responsywny, czyli dostosowuje się do urządzenia tak, że rodzic może korzystać z niego wygodnie na komputerze, tablecie czy telefonie. Dodatkowo może też zmienić dokument tożsamości dziecka, które ma polskie obywatelstwo. Dotychczas można to było zrobić poprzez infolinię lub w oddziale banku.

Po wejściu w profil „Finanse dziecka” w iPKO rodzic zobaczy koszyk spraw dziecka, czyli spraw, które dziecko wysyła do rodzica z prośbą o akceptację.

W profilu są moduły:
  • Produkty – produkty dzieci w podziale na konta i  karty, rodzic może np. zmienić limity na koncie oraz karcie, aktywować/unieważnić kartę.
  • Płatności – rodzic może zlecić przelew na konto dziecka, z konta dziecka na własne konto, zasilić kartę PKO Junior, zlecić przelew z karty PKO Junior czy utworzyć zlecenie stałe na konto dziecka.
  • Doładowania – rodzic ma dostęp do listy oraz historii doładowań.
  • Wyzwania – rodzic może m.in. zlecić dziecku wyzwanie do realizacji z datą wykonania, celem i nagrodą (pieniężną lub nie), ma dostęp do listy zleconych wyzwań.
  • Ustawienia – rodzic może zmienić dane dziecka, wygenerować nowe hasło logowania do serwisu dziecka.

Zarówno aplikacja, jak i profil dla rodziców będą nadal rozwijane i udoskonalane, zgodnie z opiniami i potrzebami zgłaszanymi przez młodszych i starszych klientów PKO Banku Polskiego.

Źródło: PKO BP.