Bank Zachodni WBK uruchamia nowe funkcjonalności bankowości BZWBK24 mobile. Klienci banku mogą skorzystać z nowych rozwiązań – zakupów mobilnych, BZWBK24 TV, usługi „Skanuj i płać”, a to wszystko w nowej, innowacyjnej aplikacji dostępnej w Google Play.
Bank Zachodni WBK ma dzisiaj ponad 2,3 mln aktywnych klientów korzystających z bankowości elektronicznej. Coraz większa grupa klientów już dziś oczekuje, żeby ich bank za pośrednictwem kanału mobile był dostępny zawsze i wszędzie. Z naszej bankowości mobilnej BZWBK24 aktywnie co miesiąc korzysta już prawie 200 tys. klientów- mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej. – Z kwartału na kwartał systematycznie rośnie liczba transakcji wykonywanych mobilnie. Tylko we wrześniu klienci wykonali prawie 54 tys. takich transakcji, z czego 40% stanowiły przelewy. Drugą dużą grupa transakcji były doładowania, z których skorzystało prawie 17% mobilnych klientów. Jednocześnie w samym wrześniu prawie 600 klientów za pośrednictwem kanału mobile założyło lokaty – dodaje T. Niewiedział.
Nowością w aplikacji są zakupy mobilne – to pierwsze w Polsce rozwiązanie, dostępne przed logowaniem, pozwalające na zrobienie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej m.in. w markecie „Piotr i Paweł”. Wystarczy w aplikacji utworzyć swój własny koszyk zakupów, wybrać termin dostawy, potwierdzić płatność, a kurier dostarczy wszystko na wskazany w zamówieniu adres – i to nie tylko tam, gdzie jest zasięg marketów tradycyjnych PiP. W pozostałych lokalizacjach dostawy obsługuje tzw. sklep „kurierski”. Bank planuje stopniowe rozszerzanie liczby sklepów i usług, które będą dostępne w mobilnych zakupach. Oprócz tego klienci BZWBK24 mobile mają również możliwość zamawiania towarów w takich sklepach jak m.in. toys4boys.pl (gadżety i prezenty) czy pocztakwiatowa.pl. Zakres oferowanych usług będzie stopniowo rozszerzany.
Za tak wykonane zakupy, usługi klienci będą mogli zapłacić w łatwy i bezpieczny sposób za pośrednictwem mobilnego Przelewu24. Jest to kolejne innowacyjne rozwiązanie wdrażane przez BZ WBK. To pierwszy w Polsce system płatności tzw. pay bylink dostępny w kanale mobilnym.
Dzisiaj zakupy mobilne dostępne są na telefonach z system operacyjnym Android, wkrótce będą także na dostępne na telefonach z systemem iOS. W następnej kolejności przygotowana zostanie wersja także na system operacyjny Windows Phone.
Ta kolejność jest zasadna, bo dzisiaj ponad 43% logowań do aplikacji mobilnej BZ WBK stanowią logowania z telefonów z systemem Android. 19% stanowią telefony z systemem iOS – mówi T. Niewiedział.
Kolejną wygodną usługą jest „Skanuj i płać”. nowością w przypadku tej usługi jest to, że została udostępniona klientom jeszcze przed zalogowaniem. Logowanie wymagane będzie jedynie do zaakceptowania transakcji. Nie jest to jednak jedyna zmiana wprowadzona w tej usłudze. Od teraz w aplikacji możliwe będzie także wygenerowanie kodu QR z informacjami o wybranym rachunku i zapisanie go w galerii telefonu. Aplikacja pozwoli także na odczytanie takiego kodu z galerii. Możliwe też będzie wysyłanie kodu np. mailem do odbiorcy, który odczyta go w aplikacji i wykonana przelew.
Z kolei BZWBK24 TV jest to pierwsza w Polsce tego typu aplikacja przeznaczona dla klientów posiadających telewizory Samsung z funkcją tzw. SmartTV. Umożliwia ona sprawdzanie informacji o rachunkach i kartach, historię transakcji oraz kursy walut.
Kolejnym nowym rozwiązaniem jest usługa „Przelew na Komórkę”, która pozwala na wykonywanie przelewów po podaniu jedynie numeru telefonu odbiorcy, kwoty oraz tytułu. Odbiorca takiego przelewu zostanie poinformowany wiadomością SMS o transakcji. Przelewy te można wykonywać niezależnie od tego, czy odbiorca ma rachunek w Banku Zachodnim WBK, czy też nie. W przypadku klientów innego banku lub nieposiadających rachunku bankowego utworzone zostanie konto pre-paid do realizacji tych przelewów. Bank oferuje również swoim klientom usługę wypłatę z gotówki z bankomatów BZ WBK bez konieczności korzystania z karty płatniczej, a jedynie z użyciem telefonu z aplikacją BZWBK24.
Oprócz wymienionych nowości klienci wykorzystują BZWBK24 mobile do sprawdzania informacji o rachunkach, wykonywania przelewów na rachunki dowolne i zdefiniowane, przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR, a także do doładowań telefonów. Mogą oni także korzystać z geolokalizacji która pozwala na wyszukiwanie oddziałów banku, bankomatów i wpłatomatów, marketów spożywczych, stacji paliw oraz placówek Partnerów Payback.