Nowa funkcja w aplikacji IKO PKO Banku Polskiego – identyfikacja odbiorców przelewu na telefon Blik

Klienci aplikacji IKO otrzymali właśnie nową funkcję. Teraz w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, na liście kontaktów z telefonu, zobaczą, komu mogą przekazać w ten sposób pieniądze. Przelew na telefon BLIK to w ostatnim roku najdynamiczniej rozwijający się kanał mobilnego systemu płatności. W 2020 r. użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 45 mln takich transakcji.

PKO Bank Polski

Przelewy na telefon BLIK stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. Ich atutem jest przede wszystkim to, że wysyłający przelew nie musi znać numeru konta bankowego odbiorcy. Pieniądze docierają na rachunek bankowy odbiorcy natychmiast, przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, nawet jeśli nadawca i odbiorca są klientami różnych banków. To najszybszy, darmowy sposób przekazywania pieniędzy.

Według danych Polskiego Standardu Płatności, w 2020 r. klienci banków, które oferują takie rozwiązanie zrealizowali łącznie 44,7 mln transakcji – co stanowiło wzrost o 174 proc. w stosunku do roku 2019.

– BLIK rośnie bardzo szybko, stając się dla użytkowników rozwiązaniem pierwszego wyboru. Chcemy aby był główną metodą płatności i rozliczeń w Polsce. Wspólnie z naszymi partnerami myślimy także o ekspansji międzynarodowej. BLIK jest cały czas rozwijany, aby dać klientom jak najwięcej możliwości korzystania z wygodnych rozwiązań. Wprowadzone udogodnienie dla klientów IKO, którzy korzystają z przelewu na telefon BLIK, to przykład tego, że dobre narzędzia cyfrowe przez można wciąż rozwijać– mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Jak działa przelew na telefon BLIK

Aby odbierać przelewy na numer telefonu BLIK, użytkownik musi zarejestrować swój numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK czyli powiązać go ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji banku. Informacja o tym trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać pieniądze na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.

Wysłanie przelewu na numer telefonu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać opcję „BLIK”, następnie „Przelew na telefon”. Z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów teraz widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na telefon BLIK natychmiast. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.

– To kolejna ułatwiająca bankowanie, jednocześnie bezpieczna i wygodna funkcja w aplikacji IKO. Klienci PKO Banku Polskiego są coraz bardziej bezgotówkowi, nie tylko chcą płacić w ten sposób w sklepach stacjonarnych i internetowych, ale także rozliczać się ze znajomymi. Zwłaszcza w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe przelewy ułatwiają bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Dane o oznaczeniu osób są przetwarzane przez bank tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Bank nie ma dostępu do listy kontaktów użytkownika IKO. Dzienny limit przelewów na telefon BLIK w aplikacji IKO to 1000 zł; jednorazowo klient może przesłać maksymalnie 500 zł.

W 2020 roku Polacy zrealizowali aż 424 mln transakcji BLIKIEM, a od uruchomienia systemu już 777 mln transakcji. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2020 r. przekroczyła 57 mld złotych.

Źródło: PSP