Nowa identyfikacja wizualna połączonego banku

Bank BPH i GE Money Bank zaprezentowały nową identyfikację wizualną, której będą używać w pełnym zakresie od momentu połączenia, planowanego na IV kwartał 2009 roku, pod warunkiem uzyskania zgody KNF.  

Nowa marka połączonego banku została zbudowana na wartościach Banku BPH takich jak stabilność, tradycja i solidność, oraz GE Money Banku, którego atrybutami są dynamizm, młodość i nowoczesność.  

– Aby zrealizować nasz cel budowy jednego z wiodących banków uniwersalnych, na pierwszym miejscu stawiamy długoterminowe relacje z klientami. Zapewni to zupełnie nowe podejście do usług bankowych, oparte na przewidywaniu i rozumieniu potrzeb klienta na każdym etapie naszej relacji. Jestem przekonany, że nie tylko nowa wizualizacja, ale także propozycja produktowa, nad którą pracujemy, spodoba się naszym obecnym klientom oraz innym odbiorcom usług finansowych w Polsce – powiedział Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BPH. 

– Filozofia naszej nowej marki opiera się na myśleniu o banku i klientach w kontekście bliskiej, osobistej relacji. Nie ma w niej miejsca na podział na My i Wy. Nowe logo symbolizuje dialog, wzajemne zrozumienie i związek pomiędzy bankiem a klientami – wyjaśnia Piotr Machel, Dyrektor Marketingu w Banku BPH i GE Money Banku, nadzorujący prace nad wizualizacją dla połączonego banku.

Symbolem i kluczem tej jedności jest linia wywodząca się ze stylistyki Franciszki Themerson, światowej sławy polskiej graficzki i ilustratorki. Linia będzie stanowić motyw przewodni wizualizacji połączonego banku. Symbolizuje ona ludzkie relacje, elastyczność i inteligencję, będąc jednocześnie nowoczesną i elegancką. Płynnie pokonuje wszelkie przeszkody, jakie napotyka na swojej drodze. W nowym logo linia jest widoczna jako dwie zwrócone do siebie postaci, które symbolizują dialog i porozumienie pomiędzy bankiem a jego klientami. Autorem nowej identyfikacji wizualnej dla połączonego banku jest firma Brand Nature Access. 

Nowa identyfikacja wizualna zastąpi dotychczasowe systemy wizualne Banku BPH i GE Money Banku. Wraz z wprowadzeniem nowej marki na rynek, nowy logotyp będzie umieszczany na wszystkich nośnikach oraz materiałach promocyjnych banku, począwszy od oznakowania placówek, poprzez środowisko internetowe, a skończywszy na dokumentach, kartach kredytowych oraz innych materiałach marketingowych.  

– Zmiana wizualizacji to proces rozłożony w czasie. Został on maksymalnie skrócony, aby dać jak największy komfort klientom obydwu banków. Rozpoczynamy proces wysyłania do klientów listów informujących ich o zmianie logo. Zmiany wyglądu obecnych placówek Banku BPH zaczną być dostrzegalne na początku października, jednak większość zmian dotyczących nowej wizualizacji nastąpi dopiero po zarejestrowaniu fuzji prawnej – dodał David Kay, p.o. Prezesa Zarządu GE Money Banku.  

Nowa marka powstała w wyniku wieloetapowego procesu badań jakościowych oraz ilościowych. Była ona oceniana według kilku kluczowych kryteriów takich jak m.in. wyróżnialność czy przekładalność na różne nośniki np. wnętrza i witryny placówek. 72% respondentów oceniło, że nowa marka jest „otwarta na potrzeby klientów”, 70% określiło ją jako „dynamiczną i kompetentną”, a 63% jako „partnerską”.

Połączony bank będzie działał pod nazwą Bank BPH SA, z siedzibą zarejestrowaną w Krakowie. Główne biuro centrali banku będzie zlokalizowane w Warszawie, a główne centra operacyjne – w Gdańsku i Krakowie. 

Połączony bank aspiruje do zdobycia pozycji banku pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz średniej wielkości klientów korporacyjnych. Do 2012 roku połączony bank zamierza umocnić swoją pozycję na rynku bankowości dla MSP, zdobywając 10% udział w kredytach dla tego segmentu. Na rynku detalicznym aspiracją połączonego banku jest 11% udział w segmencie kart kredytowych, 8% udział w kredytach gotówkowych i 4% udział w kontach osobistych oraz utrzymanie 30% udziału w segmencie kredytów ratalnych, a także 7% udział w kredytach hipotecznych. Bank zamierza również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjną powiększając udział w rynku kredytów i rozwijając nowoczesne produkty bankowości transakcyjnej. Celem połączonego banku jest także zdobycie 7% udziału w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4% udziału w depozytach klientów indywidualnych, MSP i klientów korporacyjnych.  

Na dzień fuzji połączony bank będzie miał: 319 oddziałów własnych, 150 placówek partnerskich działających na zasadzie franczyzy, 11 centrów korporacyjnych, 18 centrów MSP oraz 250 mobilnych agentów dedykowanych do tego segmentu, a także 2 700 placówek agencyjnych i 3 300 punktów sprzedaży ratalnej. Według założeń Strategii, do 2012 roku sieć dystrybucji obejmie: 337 oddziałów własnych, 350 placówek partnerskich, 11 centrów korporacyjnych, 25 centrów MSP oraz 350 mobilnych agentów dla tego segmentu, jak również 2 300 placówek agencyjnych i 2 800 punktów sprzedaży ratalnej.

 

Źródło: GE Money Bank