Nowa kampania reklamowa Impossible Field dla marki adidas

Na kampanię składa się 60-sekundowy spot reklamowy, który przedstawia graczy podejmujących walkę z „armią” przeciwnika. Obie drużyny robią wszystko, by nie dopuścić do przejęcia piłki przez rywali. Drużyna adidas z najwyższą precyzją i siłą balansuje po zawieszonych nad ziemią liniach boiska. Mogąc poruszać się jedynie po białych liniach gracze zmuszeni są wykazać się piłkarskimi umiejętnościami na najwyższym poziomie. Stosują w tym celu sztuczki i zagrywki, których widz nie miałby okazji obserwować na zwykłym boisku. Niezwykłe umiejętności oraz pomysłowość piłkarzy adidas powodują, iż przeciwnik jeden po drugim spada i znika w mrocznej przepaści pod boiskiem. Jest to wizja najwyższej klasy futbolu, który prezentują gracze sponsorowani przez markę adidas. Reklama przenosi piłkę nożną w inny wymiar. Zawieszone boisko pozwala spojrzeć na rozgrywki piłkarskie z niepowtarzalnej perspektywy tworząc 360˚-owy obraz zawodników w akcji poruszających się po liniach boiska.

„W tej reklamie staramy się ukazać inny wymiar futbolu. Gramy na podwyższonym poziomie, na który wzniesione jest boisko. Musimy grać tak by nie spaść, a jednocześnie nie pozwolić przeciwnikowi na przejęcie piłki. Podczas filmowania spotu cały czas zastanawialiśmy się jak będzie wyglądał produkt końcowy. Jednak po zobaczeniu ukończonej reklamy wszystko, co mogę powiedzieć, to że efekt jest niesamowity”. – mówi David Beckham, jedna z gwiazd występujących w reklamie.

„adidas niewątpliwie wznosi futbol na inny wymiar”. – powiedział Uli Becker, szef Global Communications adidas „ Wykorzystując grupę najbardziej utalentowanych graczy, adidas dostarcza jedynej w swoim rodzaju kombinacji postaw i umiejętności przedstawionej w niewiarygodnej scenerii zawieszonego w przestrzeni boiska.”

„Chcieliśmy pokazać spektakl o starym, dobrym futbolu, w którym koncentrujemy się głównie na umiejętnościach piłkarskich. Uniesione nad ziemią linie boiska są prostym pomysłem, który najlepiej pokazuje nasz koncept «Niemożliwe nie istnieje»” – mówi dyrektor kreatywny agencji 180 Amsterdam, Andy Fackrell.

Reżyserem spotu reklamowego jest Daniel Kleinman, autor wideoklipów największych gwiazd świata muzyki (ZZ Top, Fleetwood Mac, Prince i Madonna), czołówek do kultowych filmów o Jamesie Bondzie oraz reklamówek dla Audi, Chrysler, Johnnie Walker, X Box i Sony Playstations czy Levis. Marka adidas jest pierwszym brandem sportowym w jego reżyserskim dorobku.

Dodatkowo na świecie kampania obejmuje okrojone wersje spotu o różnej długości i w szerokim zakresie reklamę prasową, plakaty oraz outdoor w 17-tu wersjach.

W Polsce kampania rozpoczęła się 5 września br. i potrwa do 25 września br. Składa się z 30’ i 60’ telewizyjnych spotów reklamowych oraz działań na stronach sportowych portalu onet.pl (kampania i konkurs). Reklamę będzie można oglądać w: TVP1, TVP2, Polsat, Polsat Sport, TVN, TVN Turbo, TV4 oraz VIVA.