Nowa kampania reklamowa Lufthansy w Polsce

Linia zainwestowała w wieloletnią kampanię reklamową, która koncentruje się na promowaniu takich wartości jak jakość, nowoczesność i zaufanie. Jej celem jest zintensyfikowanie emocjonalnej więzi z marką Lufthansa i pozycjonowanie linii jako godnej zaufania. Kampania opiera się na motywach, których celem jest wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia. Reklamy są obecne w wybranych gazetach codziennych, magazynach biznesowych i specjalistycznych, Internecie oraz na dużych billbordach w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu.

Kampania skupia się na pasażerze i jego osobistych doświadczeniach oraz chwilach satysfakcji, które decydują o wyjątkowym charakterze podróży z Lufthansą. „Nasi klienci nie tylko rezerwują bilety Lufthansy, ale pokładają w nas swoje zaufanie. Poprzez ideę przewodnią kampanii zawartą w haśle „Warto przeżyć taką chwilę” pokazujemy jak bardzo zależy nam na wzbudzeniu zaufania klienta. Jako linia godna zaufania w centrum uwagi stawiamy pasażera i podkreślamy oczywiste założenie jakim jest jego jak najlepsza obsługa” – dodaje Thorsten Bohg.

Kolejne motywy reklam przedstawiają aspekty, dzięki którym pasażerowie Lufthansy tak bardzo lubią przebywać na pokładzie. Jedną z ważnych części nowej kampanii reklamowej Lufthansy jest promocja serwisu FlyNet – szerokopasmowego dostępu do Internetu w samolotach. Począwszy od wiosny 2004 r. Lufthansa jako pierwsza linia lotnicza oferuje usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu na pokładzie samolotu oraz własny bezpłatny portal. Oznacza to, że pasażerowie mogą obecnie poświęcić czas na pokładzie na zrobienie tego wszystkiego, czego nie zdążyli załatwić przed lotem.

Z uwagi na specyfikę serwisu Lufthansy, kampania wspierana jest intensywnymi działaniami w Internecie i będzie prezentowana we wszystkich najważniejszych portalach internetowych w Polsce.

Projekt graficzny nowej kampanii został również rozwinięty. Platforma Lufthansy dotychczas ciemnoniebieska, nośnik logo i hasła, stała się przezroczysta zwiększając w ten sposób efekt wizualny motywu przewodniego. Styl zdjęć jest otwarty i emocjonalny oraz stawia klienta w centrum uwagi.

Kreacją kampanii reklamowej Lufthansy zajęła się agencja M.E.C.H. z Berlina, zaś w Polsce za zakup mediów odpowiedzialna jest agencja Mindshare.