Nowa koalicja na rynku ubezpieczeń: Punkta gra w jednej drużynie z Arrant – wspólnie celują w 2 miliardy sprzedaży

Marki branży ubezpieczeniowej – Punkta i Arrant – nawiązują strategiczną współpracę. Oba podmioty zachowają odrębność organizacyjną i tożsamościową, ale dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz multikanałowości już w 2022 wspólnie będą generować rocznie portfel o wartości przekraczającej miliard złotych przypisu składki. Ambicje firm sięgają jednak dalej.

fot. Shutterstock

Pod marką Punkta dostępna jest szeroka paleta usług: brokerskich, assistance, likwidacji szkód dla klientów korporacyjnych oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń dla klientów detalicznych. Rozwój Punkty wspiera duży, zagraniczny inwestor – brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Wyróżnikiem detalicznych usług Punkty jest zaawansowana wielokanałowość: klient może z łatwością rozpocząć ścieżkę wyszukania i zakupu ubezpieczenia w sieci, korzystając z porównywarki punkta.pl, a zakończyć zarówno w stacjonarnym biurze agenta, przez telefon lub samemu przez internet (tzw. sprzedaż direct).

Co istotne, Punkta, z której systemów sprzedażowych rozpocznie wkrótce korzystanie Arrant od kilku sezonów konsekwentnie inwestowała w rozwój technologii (opracowała przełomowe systemy wsparcia agentów (np. unikatową na rynku porównywarkę zakresów ubezpieczeń Sonda czy zaawansowaną porównywarkę cen Skaner). Te narzędzia oraz autorskie produkty ubezpieczeniowe (FitLinia) dają Punkcie przewagę konkurencyjną wśród multiagencji. Strategia omnichannel ułatwia skalowanie biznesu i zapewnia klientom wysoką jakość usług. O wysokich ocenach świadczy m.in. uzyskanie certyfikatu Firmy Przyjaznej Klientowi.

Arrant to jedna z czołowych polskich multiagencji, zrzeszająca niemal 2.000 agentów ubezpieczeniowych w całej Polsce. Markę stworzył i na czele jej zarządu stoi Artur Pakuła, były szef sprzedaży i członek zarządu MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń w Grupie Ergo Hestia. Na tle innych multiagencji, Arrant ma opinię marki premium, selektywnie dobierającej partnerów i kładącej nacisk na jakość obsługi.

Wg. szacunków obu firm skala generowanego przez nie portfela ubezpieczeń przekroczy w 2022 roku 1 miliard złotych. W drodze do tego celu strony wiążą się również kapitałowo. Inwestorzy Punkty nabywają pakiet udziałów w Arrant. Artura Pakuła, prezes zarządu Arrant, zachowuje pakiet kontrolny firmy, pozostaje w roli prezesa zarządu. Jednocześnie inwestując w Punktę staje się wspólnikiem Funduszu.

Współpraca z Arrant stanowi ważny krok, w cyklu długofalowych inwestycji w rozwój spółek pracujących z marką Punkta (od zeszłego roku do drużyny Punkta dołączyły m.in. porównywarka ubezpieczeń mFind, specjalista od likwidacji szkód April Polska (obecnie IsonCare), potentat na rynku ubezpieczeń podróżnych w krajach adriatyckich (Coris) oraz multiagencja Profi Insurance.

Źródło: Punkta