Nowa kolekcja muzyczna w „Bibliotece Gazety Wyborczej”

W 25 książkach z płytami muzycznymi koneserzy muzyki rozrywkowej: Jan Chojnacki, Wojciech Mann i Grzegorz Wasowski przedstawią gwiazdy rock and rolla i jego muzycznych okolic. Na płytach znajdą się największe przeboje lat 50., 60. i 70. Otwierający kolekcję tom „Król Elvis i jego dwór” ukaże się w nakładzie 400 tys. egzemplarzy w piątek 21 kwietnia 2006 r. jako bezpłatny dodatek do specjalnego wydania „Gazety Wyborczej” w cenie 2,50 zł. plus cena piątkowej „Gazety Wyborczej”. Kolejne części kolekcji będą sprzedawane od 28 kwietnia w każdy piątek w cenie 17,90 zł plus cena „Gazety Wyborczej”.

Nowa kolekcja muzyczna „Biblioteki Gazety Wyborczej” – „Gwiazdy idole przeboje” – to swoista wyprawa do źródeł popkultury, wycieczka w czasy złotej ery rock and rolla i narodzin legend wielkich gwiazd muzyki młodzieżowej.

Tytuł każdej książki to hasło – temat przewodni anegdot, komentarzy i refleksji autorstwa Beaty Pawlikowskiej i Mirosława Pęczaka. Jedną z atrakcji serii będą rysunki samochodów z epoki wykonane i opisane przez Antoniego Piekuta. Na płytach dołączanych do książek znajdą się znane i lubiane przeboje Elvisa Presleya, Johna Lennona, Jimi Hendriksa, Burta Bacharacha, Barry’ego White’a, Jamesa Browna, Tiny Turner, grup: The Beatles, The Animals, The Supremes, Deep Purple i wielu innych.

Do drugiego tomu kolekcji, książki z płytą „Idole nastolatków”, który ukaże się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą” 28 kwietnia 2006 roku, dołączone zostanie w prezencie oryginalne pudełko dla całej kolekcji.

Specjalnym upominkiem dla prenumeratorów kolekcji „Gwiazdy idole przeboje” będzie płyta „Wiecznie zielone”, na której znajdą się światowe przeboje w wykonaniu polskich artystów: Krzysztofa Krawczyka, Doroty Miśkiewicz, Eweliny Flinty, IRA, Budki Suflera i innych. Aby otrzymać płytę, należy zebrać 18 z 25 kuponów publikowanych w każdy piątek od 21 kwietnia w „Gazecie Wyborczej”.

Kolekcji „Gwiazdy idole przeboje” towarzyszyć będzie cykl audycji radiowych emitowanych na antenie Radia Złote Przeboje. Przed mikrofonami zasiądą: Jan Chojnacki i Wojciech Mann, a gościnnie wystąpi Grzegorz Wasowski. Kampania reklamowa cyklu obejmie: dzienniki (autopromocja w „Gazecie Wyborczej” i „Metrze”), telewizję (TVP, Polsat i TVN), radia (Radio ZET, PR III, RMF FM i rozgłośnie Grupy Radiowej Agory), czasopisma Agory, outdoor oraz portal Gazeta.pl. Kampania startuje 14 kwietnia 2006 roku. Kreację przygotowała agencja DDB. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink.

Wydawcą kolekcji jest Baobab Productions. Wydawcą płyt dołączonych do książek jest Universal Music Polska. Autorem scenariusza serii jest Jan Chojnacki. Autorką projektu graficznego jest Katarzyna Gintowt.