Nowa koncepcja Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni

Centrum Handlowe Wzgórze uzyska nowy wygląd i zostanie przebudowane według nowej koncepcji architektonicznej. 550-metrowa fasada centrum uzyska nowoczesny wygląd. Zostanie dobudowana nowa część Wzgórza.

Nowa koncepcja architektoniczna opiera się na idei budowy centrum wokół głównego placu o charakterze rynku miejskiego – miejsca spotkań, spędzania wolnego czasu i robienia zakupów, nowej agory. Przestrzeń handlowa Wzgórza koncentrować się będzie wokół trzech stref: artykułów codziennej potrzeby, rozrywki i wypoczynku (kino, kręgielnia, kawiarnie i restauracje wokół głównego placu wewnątrz centrum), sklepów z odzieżą (fashion mix). Na łącznej powierzchni handlowej 63 tys. mkw dwupoziomowego Wzgórza znajdzie się 250 sklepów. Nowy parking pomieści 1800 aut na siedmiu poziomach.

Centrum handlowe Wzgórze położone jest w bezpośrednim sąsiedztwie śródmieścia i głównych szlaków komunikacyjnych Trójmiasta, pomiędzy zalesionymi wzgórzami otaczającymi Gdynię a jej centrum. CH Wzgórze leży wzdłuż wielopasmowej Drogi Gdyńskiej z idealnym dojazdem dla aut i w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego.  

Gdynia jest najważniejszym polskim portem morskim. Stopa bezrobocia należy tu do najniższych w kraju, a siła nabywcza jest wyższa od przeciętnej w Polsce o 27%.  Aglomerację trójmiejską zamieszkuje ponad milion osób, a samą Gdynię ponad 250 tys.

Grupa Foncière Euris, właściciel Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni, powierzyła w 2009 roku spółce Mayland Real Estate przeprowadzenie projektu odnowienia istniejącego obiektu oraz budowy nowej części centrum. Mayland został również project managerem Wzgórza.

Mayland Real Estate specjalizuje się w realizacji wyróżniających się innowacyjnością obiektów handlowych, rozrywkowych i usługowych. W 2008 roku otworzył trzy nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie oraz Jantara w Słupsku. Mayland planuje otwarcie kolejnych projektów m.in. w Krakowie, Szczecinie i Słupsku.

 

Źródło: PR News