Bank Millennium odświeżył proces wnioskowania o produkty pożyczkowe zgodnie z podejściem omnichannel. O dodatkowe środki można wnioskować poprzez dowolny kanał w pełni zdalnie lub hybrydowo – online ze wsparciem pracownika infolinii lub placówki. Proces agreguje na jednym wniosku dotychczasowe opcje jak zdalna zgoda współmałżonka czy konsolidacja zewnętrznych zobowiązań, a wkrótce również np. rozwiązania ułatwiające dopasowanie kwoty pożyczki i wysokości raty do możliwości finansowych klienta.
Część klientów Banku Millennium może już pilotażowo korzystać z nowego procesu wnioskowania o produkty pożyczkowe. Wszystkie rodzaje elektronicznych wniosków – oparte o historię współpracy z bankiem lub wymagające potwierdzenia dochodu – zostały wkomponowane w jeden kompleksowy proces z licznymi dodatkowymi usługami.
Dzięki podejściu omnichannel, klient może zainicjować wniosek kredytowy w dowolnym kanale np. na infolinii banku czy w placówce i kontynuować go w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej, bez potrzeby wnioskowania od początku. Systemy zostały zaprojektowane w taki sposób, by kredytobiorca, niezależnie od tego, jaki kanał i rodzaj oferty kredytowej wybierze, miał wszędzie spójne doświadczenie i intuicyjne narzędzia pozwalające zawrzeć umowę bez potrzeby wychodzenia z domu.
Dodatkowo na wniosku dostępnym w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej zagregowane zostały wszystkie dodatkowe usługi, od dłuższego czasu systematycznie wprowadzane w procesach kredytowych banku jak;
- konsolidacja zewnętrznych pożyczek gotówkowych w każdym z modeli, zarówno systemie internetowym jak i aplikacji mobilnej
- podwyższenie posiadanej kwoty zobowiązania
- rozszerzenie puli akceptowanych dokumentów służących do potwierdzenia dochodu
- nowoczesne i elastyczne narzędzie do załączania dokumentów do wniosku
- możliwość zdalnego zatwierdzania wniosku przez współmałżonka
- możliwość wyrażenia poprzez aplikację mobilną lub serwis internetowy zgody na weryfikację danych w rejestrze Biura Informacji Gospodarczej (BIG) w celu przedstawienia oferty przez konsultanta
- potwierdzanie dochodu poprzez logowanie do innego banku w ramach otwartej bankowości,
w procesie pilotażowym dostępne w Millenecie, a wkrótce również w aplikacji mobilnej.
Nowy proces będzie systematycznie udostępniany kolejnym grupom klientów. Dodatkowo, trwają prace nad wzbogaceniem wniosku o dodatkowe udogodnienia. W najbliższych tygodniach zostanie on rozbudowany o symulację maksymalnej wysokości oferty dostępnej bez dodatkowych dokumentów.
W ramach działań omnichannel bank w ostatnim czasie wprowadził również możliwość zatwierdzania transakcji w placówkach z wykorzystaniem aplikacji mobilnej i możliwość śledzenia statusu wniosku hipotecznego w systemie internetowym i aplikacji mobilnej.
Źródło: Bank Millennium