Nowa odsłona strony Nordea Banku

Nordea Bank Polska wdraża nową wersję strony internetowej. Zmiana ma za zadanie usprawnienie nawigacji oraz ułatwienie klientom kontaktu z bankiem i dostęp do poszukiwanych informacji.

Zmiany na stronie www.nordea.pl objęły całkowitą modernizację serwisu – począwszy od struktury informacji, sposobu prezentacji, poprzez ujednolicenie wizualizacji zgodnie z wytycznymi Grupy Nordea. Wzięto pod uwagę również dostosowanie serwisu do realiów rynku polskiego, wymogów banku oraz instytucji nadzoru bankowego w naszym kraju.Ciekawostką jest to, że nową stronę można już podglądać od 11 października za pomocą specjalnej nakładki umieszczonej na stronie głównej www.nordea.pl. Oficjalne uruchomienie nowego layoutu zaplanowano na 25 października br.

Głównym priorytetem było przebudowanie serwisu w taki sposób, który maksymalizując pozytywne doświadczenia użytkownika, ułatwiłby dotarcie do informacji o interesujących go produktach. Postawiono na uproszczenie struktury oraz odpowiednie pogrupowanie informacji.

Przygotowano proste i przejrzyste mega menu, z którego łatwo przejść na strony opisujące grupy produktów lub bezpośrednio do poszczególnych produktów. Na każdej podstronie opisującej wybrany produkt, znajdują się buttony kontaktowe, dzięki którym osoba zainteresowana może zostawić swój numer telefonu, a konsultant bankowy oddzwoni w ciągu 24h. Istnieje także możliwość kontaktu mailowego, w zależności od preferencji użytkownika serwisu.

Niezależnie od buttonów kontaktowych, stworzono rozbudowaną stopkę. Na każdej podstronie znajduje się link do strony kontaktowej oraz mapy oddziałów i bankomatów. Stopka zawiera najważniejsze informacje oraz działy banku, takie jak biuro prasowe oraz informacje o banku i jego spółkach.

Projektując nową architekturę treści zadbano, by produkty były opisane w analogiczny sposób. Ułatwia to czytanie treści i szukanie potrzebnych informacji. Na stronach znalazły się także sekcje: „Materiały do pobrania” , z najważniejszymi dla danego produktu dokumentami oraz sekcja: „Może zainteresuje Cię także”, która zawiera linki do produktów potencjalnie interesujących dla odwiedzających daną stronę.

Na podstawie analiz rezultatów wyszukiwania na poprzedniej wersji serwisu, najczęściej poszukiwane narzędzia umieszczono w bardziej widocznych miejscach. Linki do nich zawarte zostały także w mega menu. Ciekawym uzupełnieniem są też porady, które zostały oznaczone kolorem zielonym.

Wdrożenie zostało przygotowane przez Nordea Bank Polska we współpracy z firmą Blue Services z Sopotu. Ze strony Banku projekt koordynowała Agnieszka Sikora – Główny Specjalista ds. Marketingu Interaktywnego z Departamentu Marketingu i Komunikacji, po stronie Dostawcy koordynacją projektu zajmowała się Natalia Strzeżewska – Key Account Manager.