Nowa strategia mBanku. Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów będzie aplikacja mobilna

Koncentracja na klientach, rozwój platformy i aplikacji, dalsza poprawa efektywności działania oraz ludzie tworzący organizację – to filary nowej strategii Grupy mBanku. Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się także strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Celami na 2023 rok są zwrot na kapitale (ROE) na poziomie ok. 10,5 proc., obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 40 proc. i wzrost marży odsetkowej netto do ok. 3,0 proc.

fot. mBank

Strategia mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na zmiany w otoczeniu rynkowym oraz spodziewane trendy: dalszy postęp technologiczny, ewolucję oczekiwań klientów i wyzwania związane z ochroną środowiska naturalnego.

Organiczny wzrost banku będzie się opierać na akwizycji nowych klientów – w szczególności młodych ludzi i firm. mBank wzmocni również pozycję w grupie 30-45 latków, dzięki kredytom hipotecznym i produktom oszczędnościowym. Skupi się też na pozyskiwaniu klientów w średnich miastach i segmencie profesjonalistów świadczących usługi dla innych przedsiębiorców. Wreszcie, wspólnie z rodzicami, bank będzie edukować i wprowadzać dzieci w świat finansów – zarówno dzięki ofercie produktowej, jak i działaniom edukacyjnym mFundacji.

Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów i kontaktów z klientami detalicznymi będzie aplikacja mobilna. Bank rozwinie swoją platformę m.in. o dodatkowe usługi partnerów spoza świata finansów.

Bankowość korporacyjna będzie się wyróżniać, tak jak do tej pory, indywidualnym podejściem do przedsiębiorstw oraz profesjonalizmem i ugruntowaną wiedzą branżową. Skupimy się też na upowszechnieniu cyfrowej samoobsługi wśród klientów korporacyjnych.

W ramach strategii CSR, mBank chce edukować, dbać o klimat i środowisko, a także wspierać dobrobyt. Kierunkowskazem są Sustainable Development Goals (SDGs), czyli globalne cele zrównoważonego rozwoju wytyczone przez ONZ.

Efekty wdrożenia strategii będą widoczne w kluczowych wskaźnikach finansowych w 2023 roku:

Średni roczny wzrost (CAGR) w okresie 2019-2023 w poszczególnych kategoriach ma wynosić:

Celem banku jest wypłata dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto.

Źródło: mBank