Nowa strona internetowa Banku Spółdzielczego w Limanowej

Po trzech latach funkcjonowania dotychczasowego serwisu internetowego Banku Spółdzielczego w Limanowej przyszedł czas na bilans i ocenę, jakie elementy tej strony są użyteczne dla klienta, a jakie wymagają zmian i ulepszeń. Efektem tych podsumowań jest powstanie nowej strony www banku, która dzięki przejrzystej formie będzie lepiej spełniać oczekiwania i potrzeby użytkowników.

Prostota i przejrzystość

Użytkownik wchodząc na stronę www banku nie może czuć się zagubiony oraz przytłoczony nadmiarem informacji – taki kluczowy niosek został wysunięty po przeprowadzeniu badań użyteczności poprzedniej strony banku. Dlatego w nowym serwisie strona główna została maksymalnie uproszczona i zaprojektowana tak, żeby klient łatwo się na niej odnalazł.

Górne menu w sposób czytelny organizuje całość serwisu. Menu nawigacyjne nad logiem banku pozwala szybko przenieść się do innych, równie ważnych jak strona główna, elementów serwisu (SKO czy Dom Maklerski). Menu w lewym górnym rogu umożliwia szybkie odnalezienie aktualności oraz informacji o placówkach banku. Natomiast znajdujące się poniżej menu główne w sposób wyraźny różnicuje treści przygotowane dla różnych użytkowników – klient indywidualny, firma, gospodarstwo. Po kliknięciu w jeden z tych elementów pojawia się menu produktowe, które przedstawia całą paletę produktów i usług bankowych dostosowanych do danego profilu klienta.

W ten sposób strona główna całościowo i w prosty sposób organizuje poszczególne części serwisu tak, by użytkownik mógł jak najłatwiej trafić na ścieżkę dotarcia do poszukiwanych informacji. Dodatkowo pierwszy widok nie jest przeładowany treściami, dzięki czemu strona główna zyskuje na czytelności i przejrzystości. Tak przemyślane rozwiązania skracają i ułatwiają „wędrowanie” po serwisie.

 

Estetyka i funkcjonalność

Odświeżenie serwisu www banku miało też uatrakcyjnić go od strony wizualnej. Jednak w nowym serwisie każdy zastosowany kolor i użyte zdjęcie nie są przypadkowe, lecz przemyślane i użyte w konkretnym celu. Fotografie obok uatrakcyjniania odbioru poszczególnych podstron mają też za zadanie ilustrować opisy produktów i usług. Dodatkowo użytkownik na różnych etapach prezentacji produktu zawsze widzi go „w towarzystwie” tego samego zdjęcia, przez co już wzrokowo łatwej odnajduje się na stronie. Obok tego kolorystyka zastosowana na stronie www jest analogiczna do tej wykorzystywanej w innych materiałach banku. Zielony kolor pojawia się najczęściej w elementach nawigacyjnych, natomiast pomarańczowy dotyczy najważniejszych treści i akcji, jakie ma wykonać użytkownik serwisu.

Nowa strona www Banku Spółdzielczego w Limanowej podąża też za trendami, które można obserwować w serwisach internetowych największych banków komercyjnych. Wypływa to z faktu, że użytkownik przyzwyczajony do stosowanego tam nazewnictwa i sposobu organizacji treści łatwiej odnajdzie się na stronie, która będzie zbudowana w podobny sposób. Dlatego na przykład w nowym serwisie banku powszechnie stosowane nazewnictwo „Klient Indywidualny” zastąpiło dotychczas stosowaną nazwę „Bank dla mnie”, a poszczególne produkty i usługi zostały przedstawione w oparciu o schemat prezentowania ich na stronach innych banków.

 
Przydatne udogodnienia

Nowy serwis został wzbogacony o kilka elementów, które udogadniają klientowi poruszanie się po stronie, a także ułatwiają mu kontakt z bankiem. Możliwość powiększania wielkości czcionki to pierwsza propozycja, która jest ukłonem w stronę osób starszych i ludzi mających problemy ze wzrokiem. Dzięki tej funkcjonalności każdy użytkownik może wczytywać się w treści zamieszczone na stronie w dogodny dla siebie sposób.

Przycisk logowania do bankowości internetowej został ulokowany zgodnie ze standardami jego obecności w serwisach banków komercyjnych – w prawym górnym rogu – tak, by każdy mógł go szybko odnaleźć. Z kolei przejścia i powroty do odpowiednich podstron ułatwia obecność bocznego menu oraz nowość – dolna stopka, która zawiera mapę całej strony i inne kluczowe informacje. Dzięki niej, nawet gdy klient przewinie stronę w dół, nie musi wracać do górnego menu, żeby przemieścić się po serwisie lub skorzystać z opcji wyszukiwania.

Podobnie informacje kontaktowe zostały wyeksponowane w nowy sposób – w prawej części serwisu – tak, by były zawsze dobrze widoczne i stale obecne w jednym miejscu. Kontakt z bankiem ma również ułatwiać formularz kontaktowy dla klientów. Użytkownik po wypełnieniu go może być pewien, że w ciągu 48h oddzwoni do niego pracownik banku, z którym będzie mógł porozmawiać na interesujący go temat.
 

Łatwa droga do informacji

Obecna strona www lepiej eksponuje niektóre części serwisu, których odnalezienie w poprzednim serwisie mogło przysparzać użytkownikowi problemów. Nowa strona www banku już na poziomie strony głównej prezentuje w górnym menu działy Dla Udziałowców, Dom Maklerski oraz SKO tak, by dotarcie do tych podserwisów było proste i szybkie. Dzięki temu użytkownik zainteresowany tymi treściami nie musi błądzić po stronie w ich poszukiwaniu i może łatwo je odnaleźć.

Budowa nowego serwisu skraca czas dotarcia do najważniejszych informacji. Kierując się badaniami użyteczności stron www, Bank przebudował swoją stronę tak, żeby ścieżka dotarcia użytkownika do najistotniejszych informacji składała się z maksymalnie 4 kliknięć na stronie. W ten sposób czytelność i łatwa organizacja strony www przekładają się na jej atrakcyjność i użyteczność dla klienta banku.

Źródło: Bank Spółdzielczy w Limanowej