Nowa strona Raiffeisen Bank Polska

Przez weekend Raiffeisen Bank Polska dorobił się nowej strony internetowej. Warto zobaczyć, bo to coś nowego na naszym finansowym podwórku. Zapewne ze względu na prace nad witryną, całość chodzi jeszcze koszmarnie wolno i widać pewne niedoróbki. Można się jednak spodziewać, że wszystko wróci do normy po pełnym wdrożeniu – chyba, że to wina naszej przeglądarki i komputerów.Raiffeisen Bank nie należy do banków, które stawiają w jakiś mocny sposób na bankowość elektroniczną. Owszem jest całkiem ciekawa bankowość mobilna, ale reszta to raczej rynkowy standard, bez zachwytów. System transakcyjny ma to, co powinien mieć, jednak nic ponad to. Bankowość internetowa dla firm weszła po cichu. Bank generalnie chyba stwierdził, że jak nie ma się czym chwalić, to lepiej nie robić wielkiego szumu.

Czy będzie inaczej w przypadku nowej strony internetowej? Chyba nie. A szkoda. Po raz pierwszy bank zdecydował się na możliwość samodzielnego kształtowania wyglądu swojej witryny przez klienta. Oczywiście wszystko w ramach pewnych funkcjonalności – ale mimo wszystko to ciekawy sposób podejścia do indywidualnych potrzeb klienta. Jednocześnie lewe menu pozwala na szybki dostęp do najważniejszych produktów i informacji. Widać wyraźnie, że strona spełnia wszystkie dzisiejsze standardy – nawet można zobaczyć najnowsze filmiki z reklamami banku.

W nowym serwisie postawiono silnie na sprzedaż i promocję produktów. Można szybko porównać między sobą np. kilka kart kredytowych, zobaczyć szczegóły oferty, a w końcu złożyć wniosek o wydanie. W tym przypadku może pojawić się problem, bo strona we flashu w żadnym momencie nie pokazuje, że na przykład przesyłane dane są szyfrowane. Może to być przeszkoda dla klientów, którym wbija się cały czas do głowy, żeby zawsze patrzyli, czy w adresie strony jest https:// i kłódeczka na dole…

Wędrówkę po stronie utrudniło takie sobie jej działanie – trzeba mieć nadzieję, że normalnie będzie wszystko chodziło szybciej. Nie wiadomo natomiast, czy i kiedy bank zabierze się do rewitalizacji bankowości transakcyjnej. Jest dość toporna i w sumie można byłoby popracować nad nią – podobnie jak wprowadzić nowe sposoby autoryzacji operacji. Nie to, że dotychczasowe hasła jednorazowe są złe – ale można powiedzieć – zaczynają być już staromodne.

Na koniec należy stwierdzić, że zamiast się rozpisywać – zapraszamy na www.raiffeisen.pl, gdzie każdy może sobie sam wyrobić opinię na temat nowej odsłony witryny banku.