Nowa strona www Idea Banku

Idea Bank udostępnił swoją nową stronę internetową, która korzysta z doświadczeń sektora e-commerce. Oparta jest na nowym podejściu do kategoryzowania produktów, możliwości zaawansowanego filtrowania oraz inteligentnej wyszukiwarce.

Sklepy internetowe wykształciły umiejętność prowadzenia skutecznego dialogu z klientem i finalizowania transakcji za pośrednictwem narzędzi takich jak dobra nawigacja, intuicyjna kategoryzacja produktów, filtrowanie, sortowanie, wyszukiwarka – w sklepie internetowym nie mamy realnych sprzedawców, a mimo to potrafimy znaleźć i wybrać produkt, który spełnia nasze potrzeby. Tym właśnie kierował się Idea Bank projektując swoją nową stronę internetową, wyposażoną w narzędzia do wyszukiwania, filtrowania i kategoryzowania produktów.

Główną bolączką serwisów internetowych banków jest fakt, że klient, który szuka np. atrakcyjnego konta, aby dokonać świadomego i satysfakcjonującego wyboru musi zapoznać się z opisem każdego produktu, ponieważ bank nie oferuje mu możliwości porównania produktów poprzez zaawansowane filtrowanie wg sprecyzowanych cech. Tak było i u nas. Teraz użytkownik oszczędza czas, ponieważ łatwiej mu wybrać interesujący go produkt –mówi Sławomir Gąsiorowski, dyrektor marketingu Idea Banku.

Przykładowo, szukając kredytu, użytkownik sam dokonuje analizy swoich potrzeb, odpowiadając na pytania i zakreślając określone parametry produktu m.in. cel kredytowania, wysokość, długość, formę finansowania, staż firmy, możliwe zabezpieczenia. System automatycznie dopasowuje możliwe rozwiązania.

Rynek wychodzi z przekonania, że proste produkty, takie jak rachunki czy lokaty, należy sprzedawać online, a bardziej złożone w placówce, ponieważ wymagają bezpośredniego kontaktu z doradcą –wyjaśnia Sławomir Gąsiorowski. – Tyle że jest zupełnie inaczej, bo klienci coraz chętniej chcą kupować przez internet również bardziej zaawansowane produkty m.in. kredyty, co widzimy po wynikach naszego „Obrotomierza”. Postanowiliśmy wyjść klientom naprzeciw i poprzez nową stronę internetową, ułatwić im wyszukiwanie i korzystanie z naszych produktów– dodaje.

Wszystkie informacje są tak posegregowane, aby klient jak najmniej czasu tracił na poszukiwania. Więc kiedy już znajdzie produkt, który jest najlepiej do niego dostosowany, uzyska nie tylko jego opis, ale także informacje o procesie uzyskania produktu, pełnych warunkach finansowych, dostęp do wszystkich przydatnych dokumentów oraz informacji prasowych – tłumaczy Arkadiusz Zaremba, szef projektu nowej strony, pełniący w Idea Banku funkcję eksperta od branży e-commerce. Już niedługo, klient będzie mógł także zobaczyć recenzję danego produktu, autorstwa jednego z właścicieli firm, biorących udział w programie „Duma Przedsiębiorcy”– dodaje Arkadiusz Zaremba.

Klienci często wracający na stronę internetową mogą ułatwić swoje poszukiwania poprzez zaznaczenie wybranych produktów jako „ulubione”, dzięki czemu mogą do nich bardzo łatwo wrócić z poziomu strony głównej. W najbliższym czasie, po analizie pierwszych danych behawioralnych użytkowników nowego serwisu, pojawią się dodatkowe sekcje ułatwiające wybór, takie jak „Polecane przez innych użytkowników” oraz spersonalizowane oferty dostępne z poziomu strony głównej.

Nowa strona Idea Banku niesie za sobą również ułatwienia w zakresie kontaktu z doradcami. Widnieje na niej odnośnik do tzw. wirtualnego oddziału, gdzie klient może prowadzić rozmowę za pomocą czatu, audio lub video. Ponadto, strona wyposażona jest w najlepszą na polskim rynku bankowym wyszukiwarkę oddziałów. Klient wskazując wybrane miejsce, może znaleźć najbliższą placówkę, Idea Hub, bankomat lub wpłatomat, i wyznaczyć trasę do wskazanej lokalizacji. Jeśli jest to placówka, użytkownik widzi, czy w danym momencie jest otwarta czy nie. W wersji mobilnej, klient jest automatycznie lokalizowany i kierowany we właściwe miejsce.

Nowy portal pod adresem www.ideabank.pl został w całości zaprojektowany i wdrożony przez Idea Bank.