Nowa szata graficzna marki Żywiec

Rozpoczęło się wprowadzanie nowej szaty graficznej marki Żywiec. Zmiany wprowadzane są w sposób ewolucyjny, a nowy logotyp wpisuje się w strategię komunikacyjną marki Żywiec, która podkreśla nowoczesny charakter marki i jej bogatą tradycję.

W celu unowocześnienia szaty graficznej marki, przeprowadzone zostały badania jakościowe i ilościowe, które dały podstawy do stworzenia nowego logotypu i nowych projektów opakowań. Badania wykazały, że nowa szata graficzna „odmładza” opakowania, podkreśla ich nowoczesność, dynamizm, a jednocześnie zachowuje główne elementy charakterystyczne dla marki Żywiec, takie jak prestiż, polskość, czy tradycja. Według badań nowa etykieta jest bardziej czytelna, nowoczesna i ma lepszą jakość, natomiast słowami które najlepiej oddają charakter marki Żywiec są: „polski”, „oryginalny” i „ceniony”.

Zmiany w nowym projekcie objęły m.in. usunięcie tarczy ze środka logotypu i odsłonięcie tańczącej pary, dzięki czemu obraz nabrał większej dynamiki. Brak tarczy w logotypie uwypuklił Koronę Habsburgów, a także datę powstania browarów w Żywcu (rok 1856), czyli istotne nawiązania do tradycji i historii marki Żywiec. Sylwetki drzew, symbol Nadleśnictwa Żywieckiego, które podkreślają lokalną tożsamość marki Żywiec, a także przywiązanie
do czystego środowiska, zostały umieszczone w dolnej części logotypu. Zmianie nie uległa kolorystyka logotypu.

Wprowadzanie zmian w szacie graficznej jest wielkim wyzwaniem logistycznym, ponieważ w projekcie uczestniczy wielu poddostawców, m.in. fabryki kapsli i puszek, drukarnie etykiet i kontretykiet, czy agencje przygotowujące projekty.

Zmiany, które wprowadzamy w wizualizacji marki Żywiec, są procesem ewolucyjnym i przebiegają płynnie. Przez pewien czas na półkach sklepowych będziemy widzieli dotychczasowe i nowe opakowania piwa. – mówi Bartłomiej Dyliński, Brand Manager marki Żywiec.

Projekt nowej wizualizacji został przygotowany przez agencję Dragon Rouge wyłonioną w drodze przetargu.