Nowa wersja serwera komunikacyjnego Alcatel OmniPCX Office

„Połączenie w ramach najnowszej oferty platform sprzętowych i aplikacji, jest kolejnym krokiem w zaproponowaniu małym i średnim firmom łatwych w instalacji i prostych w użytkowaniu rozwiązań komunikacyjnych” – powiedział Jean-Luc Fourniou – odpowiadający za działalność Alcatela związaną z rozwiązaniami dla firm. „Z ponad 4,5 milionami użytkowników serwera komunikacyjnego Alcatel OmniPCX Office na świecie, Alcatel jest wiodącym dostawcą dla sektora MSP”.

Rozwiązanie Alcatel OmniTouch Call Center Office, którego premiera miała miejsce w zeszłym roku, oferuje wiele funkcji mających na celu podniesienie efektywności działania oraz jakości obsługi klienta w małych i średnich przedsiębiorcach. Wśród nowości wprowadzono m.in. możliwość wykorzystania automatycznego mechanizmu powiadomień głosowych w trakcie oczekiwania na połączenia do podawania informacji np. o czasie oczekiwania lub do przedstawienia oferty promocyjnej oraz zaawansowane narzędzie generujące raporty ze statystykami, co pozwala firmie w bardziej efektywny sposób zarządzać przychodzącymi połączeniami oraz zatrudnionymi agentami. Składnikiem oferty jest także nowa aplikacja agenta call center, którą można użytkować z poziomu telefonów systemowych Alcatela.

W obecnej wersji rozwiązanie call center zaimplementowane bezpośrednio w serwerze komunikacyjnym Alcatel OmniPCX Office 4.0 może obsługiwać do 32 agentów, podzielonych na 8 grup, oferując wysoce spersonalizowane usługi odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów. Z myślą o firmach nie mających doświadczenia na polu systemów obsługi kontaktów z klientami, jest oferowana wersja uproszczona contact center – Alcatel EasyContact Office, dysponująca możliwością automatycznego rutingu połączeń w oparciu o dystrybucję do maksymalnie 5 agentów.

Cennym uzupełnieniem możliwości serwera komunikacji jest także aplikacja softphone PIMphony – uruchamiana na standardowym PC i służąca do zarządzania spersonalizowanym rutingiem połączeń i kontaktami. Dzięki integracji z zewnętrznymi katalogami LDAP, z których korzystają pracownicy, PIMphony umożliwia wybieranie numerów według przypisanych do nich nazwisk znajdujących się w dodatkowych bazach, co znacznie przyspiesza dostęp do kontaktów. Ostatnia wersja PIMphony, którą można uzyskać dzięki automatycznej aktualizacji przez Internet, posiada wbudowaną funkcję prowadzenia scentralizowanego rejestru połączeń, co ułatwia pracownikom odtworzenie historii prób nawiązania kontaktu kiedy przebywali poza biurem.

Wszystkie opisane powyżej aplikacje zostały zoptymalizowane do uruchomienia z najnowszymi wersjami platform Alcatel OmniPCX Office. Serwery dostępne w wielu wariantach konfiguracyjnych, współpracują z najnowszymi telefonami IP i TDM Alcatela, które równoległe zostały wprowadzone na rynek. Nowe terminale zaprojektowano z myślą o różnorodnych profilach użytkowników, których cechuje rozpiętość potrzeb w zakresie wolumenu generowanego przez nich ruchu, dostępu do usług o zróżnicowanym poziomie zaawansowania oraz współpracy w środowiskach nastawionych na działania indywidualne bądź pracę zespołową.

Wszystkie nowe wersje serwerów komunikacyjnych z rodziny Alcatel OmniPCX Office są dostępne w sieci partnerów biznesowych Alcatela.