Nowa wersja serwera komunikacyjnego Alcatel OmniPCX ze wsparciem dla połączeń SIP i głosowych w sieciach WiFi

Alcatel PIMphony Attendant – to nowa konsola operatorska przeznaczona dla obsługi małych i średnich firm posiadających kilka rozproszonych oddziałów, które są zainteresowane stworzeniem jednej, scentralizowanej recepcji. Aplikacja ta bardzo upraszcza zarządzanie nadchodzącymi połączeniami oraz przekierowaniami we wszystkich lokalizacjach. Przy wykorzystaniu graficznego interfejsu oferuje nieprzerwany monitoring wszystkich zainstalowanych terminali – analogowych i cyfrowych, IP, DECT, lub aplikacji softphone uruchamianych na PC. Operator na recepcji ma możliwość błyskawicznego zasugerowania alternatywnego rozwiązania, w sytuacji kiedy poszukiwana osoba jest nieobecna, przełączona na inny numer lub zajęta. Aplikacja ta umożliwia codzienne zarządzanie takimi czynnościami, jak: aktywacja bądź zmiana przekierowania rozmów z danego numeru telefonu, aktualizację bazy abonentów w każdym z oddziałów firmy oraz blokowanie bądź zdejmowanie blokady z telefonu. Razem z wprowadzeniem połączeń wewnętrznych po IP, daje to firmie spore oszczędności.

Postępującemu procesowi wprowadzania sieci WiFi oraz rosnącemu zainteresowanie mobilnymi terminalami – laptopami i PDA – towarzyszy chęć optymalizacji infrastruktury teleinformatycznej. W tym celu Alcatel wprowadził do swojej oferty system VoWLAN – umożliwiający uruchomienie usług bezprzewodowej telefonii IP. Bezprzewodowe telefony IP znajdujące się w nowej ofercie Alcatela charakteryzują się tym samym zakresem usług, co oferowane wcześniej terminale DECT bądź bezprzewodowe cyfrowe aparaty stacjonarne. Dodatkowo, wydajność sieci została w tym rozwiązaniu zoptymalizowana dzięki integracji kontroli jakości usługi. Optymalizacja ruchu związanego z transmisją głosu i danych gwarantuje jej dostępność i możliwość zarządzania wszystkimi terminalami.

Serwer OXO 5.0 dysponuje także szeregiem nowym możliwości w zakresie obsługi wieloodziałowych niedużych firm – co umożliwia redukcję kosztów bez pogarszania jakości usług oferowanych pracownikom i klientom. Office Management Console – zapewnia bardziej efektywne, scentralizowane i bezpieczne zarządzanie systemem w każdym z oddziałów po zabezpieczonym łączu internetowym, eliminując potrzebę wysyłania specjalisty w razie konieczności wprowadzania zmian.

OXO współpracuje także z protokołem SIP – zarówno przy obsłudze wewnętrznych połączeń głosowych/transmisji danych oraz przy komunikacji z operatorskimi sieciami następnej generacji (NGN). Alcatel ściśle współpracuje z operatorami w dziedzinie wprowadzania nowych usług operatorskich oferowanych firmom i korzystających z protokołu SIP – np. konwergencji telefonii stacjonarnej i mobilnej oraz usług multimedialnych. System jest dostępny w sieci autoryzowanych partnerów biznesowych Alcatela.