Nowe ceny reklamy w Bankier.pl

Oglądalność portalu wzrastała w ubiegłym roku w tempie ok. 35% co kwartał. Wg badania gemiusAudience (Gemius S.A.) w styczniu 2004 portal odwiedziło ponad 208 tys. użytkowników (real users) generując blisko 3,2 mln odsłon. Ponadto wskaźnik zainteresowania prezentowaną w portalu treścią, mierzony za pomocą średniego czasu spędzanego przez użytkownika w serwisie, wyniósł dla Bankier.pl w 2003 roku aż 39 minut. To najlepszy wynik wśród dużych portali finansowych. Oznacza to również, iż użytkownik często ma z tego powodu dłuższy kontakt z serwowanym przekazem reklamowym.

„Nasze kampanie reklamowe w portalu Bankier.pl osiągają bardzo dobre wskaźniki skuteczności, co w połączeniu z atrakcyjną grupą docelową, jaką stanowią użytkownicy portalu, stanowi o dużym potencjale reklamowym Bankier.pl.” – mówi Benita Jakubowska, Dyrektor Działu Internet CR Media Consulting S.A.

„Zasięg Bankier.pl dynamicznie się zwiększa. Obok silnego wzrostu oglądalności portalu dbamy również o profil naszych użytkowników. Wciąż są to osoby dobrze wykształcone, o wysokich dochodach, często przedsiębiorcy czy osoby decyzyjne w firmach. Przykładowo liczba czytelników z wyższym wykształceniem zwiększyła się w ciągu roku czterokrotnie, a odsetek gospodarstw domowych o dochodach powyżej 3000 zł netto miesięcznie wyniósł w grudniu 2003 51 %*”– dodaje Piotr Wąsowski, Członek Zarządu Bankier.pl S.A.

Poprawa potencjału reklamowego portalu Bankier.pl przełożyła się na rekordowo wysokie przychody z reklamy. W pierwszym kwartale 2004 przychody z tego tytułu zwiększyły się dwukrotnie w stosunku do analogicznego okresu w 2003 roku. Dalszy wzrost spodziewany jest w drugim półroczu 2004. Reklamowy boom umożliwia także współpraca z siecią Ad.net – największą siecią reklamy interaktywnej w Polsce.

Wzrost przychodów z reklamy możliwy jest także dzięki bardzo dobrym wynikom osiąganym przez kampanie reklamowe na stronach Bankier.pl. Ciekawe kampanie cieszą się dużym zainteresowaniem czytelników i jednocześnie wysokimi wskaźnikami skuteczności CTR (liczba kliknięć/liczba wyświetleń). Poszczególne z nich osiągają CTR na poziomie nawet 10-20%. Wśród reklamodawców obecnych na portalu dominują czołowe firmy z branży finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, lotniczej, i hi-tech.

Wzrostowi cen reklamy towarzyszy jednocześnie rozwój usług pakietowych. Umożliwiają one przeprowadzanie kampanii przy znacznie niższym jednostkowym koszcie dotarcia. Przykładowo pakiet Bankier100, gwarantuje tańsze dotarcie do 100 tys. zamożnych osób przy wykorzystaniu dowolnej formy reklamowej. Coraz popularniejsze stają się również pakiety „szyte na miarę”, będące połączeniem wielu form reklamowych ukierunkowanych na osiągnięcie założonego celu. Takie rozwiązanie pozwala na znaczną oszczędność w stosunku do standardowej ceny.

Nowy cennik reklamy: http://bankier.pl/info/reklama.html

* podstawą obliczeń są gospodarstwa domowe, gdzie wskazano ich miesięczny dochód – obliczenia własne na podstawie wyników badania Prawdziwy Profil,