Nowe IAB – integracja rynku interaktywnego w Polsce

Zmiana Zarządu jest związana z rozszerzeniem zakresu działania organizacji. Nowy statut określa dużo szersze spektrum aktywności Stowarzyszenia. W związku z intensyfikacją działań IAB Polska konieczne stało się dostosowanie liczebności Zarządu do ilości samodzielnych Departamentów.

I tak na stanowiska Wiceprezesów Zarządu zostali powołani:

– Dominik Kaznowski (PZU Życie) – Marketing

– Artur Zawadzki (Global eMarketing) – Badania

– Bartłomiej Zarębski (Onet.pl) – eCommerce

– Maciej Żyto (Telekomunikacja Polska) – Technologia

– Michał Kulka (PTC, operator sieci Era) – Mobile

„Myślę, że nowa forma organizacji i wybrane do składu Zarządu osoby gwarantują skuteczne działanie stowarzyszenia i właściwe reprezentowanie interesów rynku interaktywnego w Polsce.” – powiedział o zmianach w statucie i składzie Zarządu Stowarzyszenia jego nowy Prezes – Olgierd Cygan.

Interactive Advertising Bureau to założona w Stanach Zjednoczonych, działająca obecnie w kilkudziesięciu krajach organizacja, zrzeszająca podmioty rynku interaktywnego. Głównym zadaniem IAB jest wspieranie działalności uczestników rynku reklamy interaktywnej. IAB Polska działa aktywnie na polskim rynku internetowym, technologicznym i reklamowym od przeszło 3 lat. Wśród członków IAB Polska znajdują się portale internetowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne, domy mediowe, firmy badawcze oraz osoby reprezentujące pozostałe dziedziny tej branży.

Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia IAB Polska jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o potencjale reklamowym Internetu, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe. Uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom. Prezentować najnowsze światowe publikacje, dotyczące efektywnego wykorzystania Internetu.

Nowością w działalności IAB Polska jest powierzenie kierowniczych funkcji w stowarzyszeniu osobom reprezentującym odbiorców usług internetowych oraz rozszerzenie zakresu działania o nowe departamenty takie jak eCommerce, Technologia czy Mobile.

Michał Kulka (PTC/Era), odpowiedzialny za Departament Mobile cieszy się, „że branża, a co za tym idzie cały rynek interaktywny docenił istotną rolę, jaką w dzisiejszym biznesie odgrywają technologie komórkowe i mobilne. To duży krok w kierunku silnej integracji wszystkich rozwiązań nastawionych na wspieranie biznesu w Polsce”.

Najdalej do końca listopada Zarząd przedstawi strategię IAB Polska na 2004 rok. Obecnie realizowane są dwa projekty związane z segmentem reklamy internetowej oraz skierowana do firm akcja promocyjna „Internet też medium”. W ramach projektu powstaje edukacyjny serwis internetowy zawierający opracowania najciekawszych kampanii marketingowych, przeprowadzonych w polskim Internecie.