Bardzo ciekawa jest natomiast informacja o nowych kartach typu affinity, czyli we współpracy z organizacjami charytatywnymi. Do tej pory był to mało nasycony obszar rynku. Nowe projekty wskazują na jego dojrzewanie. Co ciekawe największy projekt wciąż nie jest wcale powiązany z kartą kredytową, a debetową VISA Inteligo, czyli kartą z sercem. Niedługo może się to zmienić, a to za sprawą nowych kart wydawanych przez Polbank EFG i Bank Millennium.
Grecki Polbank do tej pory nie wydał żadnej karty partnerskiej. Największą rewolucją w kartach w jego przypadku było wprowadzenie równolegle MasterCarda obok kart z logiem VISA. Teraz przyszedł czas na kolejny krok czyli kartę affinity, wydawaną razem z Fundacją Spełnionych Marzeń. Polbank jest sponsorem tej fundacji. Oba podmioty wydadzą wspólnie z MasterCardem nową kartę kredytową.
Mniej więcej w tym samym czasie kartę affinity wyda również Millennium. Ta instytucja coraz lepiej radzi sobie na rynku kredytówek. Co prawda dotychczasowe co-brandy były raczej niszowe lub bardzo niszowe, ale mimo wszystko bank udowodnił, że potrafi sprzedawać kredytówki. W przypadku Millennium partnerem będzie międzynarodowa organizacja WWF. Co ciekawe ta karta również będzie wydawana z MasterCardem. Widać wyraźnie, że bank mocno angażuje się ostatnio w tego typu projekty. We wrześniu w TVP1 znowu będzie można zobaczyć „Perły Millennium” czyli wspólny program, który ma za zadanie popularyzację wydarzeń artystycznych dla widzów o trochę bardziej wyrobionych gustach.
Jak widać konkurencja na rynku bankowym ma różne oblicza. Także te zakresu CSRu. I bardzo dobrze. Czekamy na więcej.