Do zadań agencji należy współtworzenie wizerunku KIG jako największej organizacji samorządu gospodarczego w Polce – rzecznika rozwijającego się sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także promotora wysokich standardów etycznych w biznesie. Agencja współpracuje także w zakresie kreowania wizerunku prezesa KIG Andrzeja Arendarskiego oraz ekspertów Izby. Nowe Media PR wspomagają KIG w bieżących działaniach komunikacyjnych; wspierają relacje z mediami, z uwzględnieniem mediów regionalnych.
Krajowa Izba Gospodarcza jest największą instytucją samorządu gospodarczego w Polsce. Zrzesza ponad 130 organizacji gospodarczych, do których należy około 300 tys. krajowych przedsiębiorstw. Organizuje i wspiera wszelkie działania na rzecz rozwoju i podnoszenia konkurencyjności polskiej gospodarki i pod tym kątem ocenia działania podejmowane przez władze państwowe i samorządowe. Jednym z ważniejszych zadań KIG jest reprezentowanie polskich przedsiębiorstw za granicą. Izba należy do Stowarzyszenia Europejskich Izb Handlowo Przemysłowych Eurochambres, zrzeszającego europejskie izby gospodarcze oraz Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC) w Paryżu.