Nowe narzędzie reklamowe dla klientów Onet.pl

Piotr Kowalczyk, product manager: nasza propozycja jest zgodna z najnowszymi trendami na rynku światowej reklamy internetowej. Oferujemy klientom bardzo skuteczne narzędzie reklamowe. Chcemy, z jednej strony wyjść naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu reklamodawców emisją filmów reklamowych w Internecie, a z drugiej – włączyć się w rozwój infrastruktury internetowej w Polsce, umożliwiającej prezentację materiałów filmowych wysokiej jakości. Nasi specjaliści dokonują całkowitej adaptacji spotu filmowego do wymogów transmisji w Interne-cie. Reklamodawca dostarcza jedynie materiał źródłowy.

Reklama In-Stream VideoAd emitowana jest w oknie odtwarzacza Windows Media Player, w którym udostępniane są tego rodzaju treści wideo, jak newsy telewizyjne, relacje sportowe, teledyski itp. Wyjątkowość narzędzia polega na sposobie prezentacji materiału reklamowego – spot ma charakter przerywnika reklamowego i bezpośrednio poprzedza transmisję niekomercyjnej relacji filmowej wybranej przez użytkownika. Gwarantuje to, że odbiorca skupi uwagę na treściach filmowych, a więc także na filmie reklamowym. Dzięki temu skuteczność przekazu jest wyjątkowo duża.

Spot reklamowy wyświetlany jest z wykorzystaniem technologii tzw. streamingu, w czterech różnych wersjach jakości strumienia wideo, dobieranych automatycznie, odpowiednio do jakości łącza wykorzystywanego przez Internautę. Rozwiązanie to zapewnia wysoką jakość wyświetlanego materiału reklamowego, niezależnie od szybkości i rodzaju używanego łącza.

Film reklamowy poprzedza i kończy plansza informująca, ze materiał ma charakter reklamowy. Przyciski kontrolne umożliwiają użytkownikowi chwilową pauzę, zatrzymanie filmu oraz regulację głośności dźwięku. Odbiorca nie ma jednak możliwości pominięcia filmu reklamowego ani przewinięcia go do przodu.

In-Stream VideoAd może być wyświetlany samodzielnie lub równocześnie ze skojarzoną z nim, klikalną reklamą graficzną w postaci billboardu 750×100 pikseli. Ta druga opcja dodatkowo wzmacnia siłę przekazu.

Warto dodać, że pierwszym reklamodawcą, który skorzystał z nowatorskiej oferty Onet.pl był operator sieci Plus GSM, firma Polkomtel. Kampania promująca taryfy „Plus dla biznesu” na stronach Onet.pl objęła emisję In-Stream VideoAd w połączeniu z billboardem 750×100 pikseli.