Nowe oblicze „Daj im przyszłość”

Założeniem organizatorów było stworzenie nowego plakatu, który zwróci uwagę warszawiaków na problem rodzinnej opieki zastępczej i zachęci do zakładania zawodowych rodzin zastępczych. W konkursie mógł wziąć udział każdy, kto w terminie od 19 kwietnia do 19 maja przysłał swoją pracę.

W skład jury, obok przedstawicieli Biura Polityki Społecznej, weszli specjaliści w dziedzinie reklamy i komunikacji – Paweł Kastory, prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) oraz Paweł Trochimiuk, prezes Agencji Partner of Promotion – partnera kampanii. Nad poziomem artystycznym konkursu czuwał prof. Andrzej Węcławski, dziekan Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Zwyciężył plakat autorstwa Magdaleny Kaczmarczyk, absolwentki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Projekt przedstawia otwartą dłoń, na palcach której umieszczone są pacynki symbolizujące członków rodziny.

Ten projekt to doskonała wizualizacja rodziny jako palców jednej dłoni. Myślę, że jest to świetny pomysł, który doskonale wpisuje się w ideę i cele kampanii „Daj im przyszłość”
– powiedział Paweł Trochimiuk prezes Agencji Partner of Promotion.

Laureatka, jak sama przyznała, zawsze marzyła, aby zaprojektować coś dla dobrego, społecznego celu. Temat rodzicielstwa zastępczego jest jej bliski, sama długo czekała na swoje pierwsze dziecko. Dziś jest szczęśliwą mamą Karolka, a do projektu, który nadesłała, użyła zabawek swojego dziecka. Uważa, że dobro dzieci jest i powinno być czymś najistotniejszym dla dorosłych.

Nagroda zostanie symbolicznie przekazana na scenie podczas Warszawskiego Spotkania Rodzinnego – pikniku promującego kampanię „Daj im przyszłość – Warszawskie Rodzinne Domy Dziecka”, który odbędzie się 10 czerwca na Polach Mokotowskich w Warszawie. Nowy plakat zostanie wykorzystany do promocji kampanii „Daj im przyszłość” na ulicach stolicy oraz w materiałach informacyjnych.